شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#استانی#دولت سیزدهم

سفرهای استانی رئیسی طی ۷۳۰ روز عمر دولت زیر ذره بین /هر ۱۳ روز یک سفر!

سفرهای استانی رئیسی طی ۷۳۰ روز عمر دولت زیر ذره بین /هر ۱۳ روز یک سفر!

ایسنا نوشت: با احتساب ۴۲ سفر در دور اول (۳۸ استانی و ۴ پروژه‌ای) و ۱۶ سفر در دور دوم (۶ استانی و ۱۰ پروژه‌ای)، رئیس دولت سیزدهم در این ۷۳۰ روز از آغاز به کارش با اعضای کابینه خود، در مجموع ۵۸ سفر به نقاط مختلف کشور انجام داده که به طور متوسط تقریبا هر ۱۳ روز یک سفر خواهد بود.

دو سال از روزی که رئیس دولت سیزدهم و اعضای کابینه‌اش در اولین جلسه هیئت دولت برای انجام سفرهای استانی و حضور در مناطق مختلف کشور متعهد شدند، می‌گذرد و رئیسی ۵۸ سفر داخلی انجام داده است.

چهارم شهریور ۱۴۰۰ اولین جلسه اعضای کابینه سیزدهم به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد. جلسه‌ای که رئیس قوه مجریه و کابینه‌اش «عهدنامه مدیران دولت مردمی» را امضاء کردند. «توجه به نیازهای اولویت‌دار مردم به ویژه محرومان و اقشار آسیب‌پذیر و استفاده بهینه از تمامی ظرفیت‌ها در جهت رفع آنها» یکی از بندهای این عهدنامه بود و در همین راستا، رئیس دولت سیزدهم و وزرایش از همان ابتدا، سفرهای استانی خود را برای شناخت مشکلات اصلی نقاط مختلف کشور آغاز کردند.

فردای همان روز رئیسی راهی استان خوزستان شد و این آغاز سفرهای استانی کابینه سیزدهم بود که تا امروز دارد. در دور اول سفرهای استانی که بیشتر برای شناخت مشکلات اصلی استان‌ها و دیدار چهره به چهره با مردم بود، رئیس قوه مجریه از ۵ شهریور ۱۴۰۰ تا ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ دور اول سفرهای استانی خود را به پایان رساند.

رئیس دولت سیزدهم و اعضای کابینه‌اش در این مدت به استان‌های خوزستان (۵ شهریور ۱۴۰۰)، سیستان و بلوچستان (۱۱ و ۱۲ شهریور ۱۴۰۰)، خراسان جنوبی (۱۹ شهریور ۱۴۰۰)، ایلام (۲ مهر ۱۴۰۰)، کهگیلویه و بویراحمد (۹ مهر ۱۴۰۰)، بوشهر (۱۶ مهر ۱۴۰۰)، فارس (۲۲ مهر ۱۴۰۰)، اردبیل (۳۰ مهر ۱۴۰۰)، سمنان (۱۳ آبان ۱۴۰۰)، زنجان (۲۷ آبان ۱۴۰۰)، لرستان (۱۹ آذر ۱۴۰۰)، یزد (۲۶ آذر ۱۴۰۰)، قم (۹ و ۱۰ دی ۱۴۰۰)، هرمزگان (۲۳ و ۲۴ دی ۱۴۰۰)، گیلان (۸ بهمن ۱۴۰۰)، گلستان (۱۳ اسفند ۱۴۰۰)، مازندران (۲۰ اسفند ۱۴۰۰)، خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۱)، البرز (۱۸ فروردین ۱۴۰۱)، قزوین (۷ اردیبهشت ۱۴۰۱)، آذربایجان غربی (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱)، آذربایجان شرقی (۱۲ خرداد ۱۴۰۱)، چهارمحال و بختیاری (۱۹ خرداد ۱۴۰۱)، اصفهان (۲۶ خرداد ۱۴۰۱)، خراسان شمالی (۲ تیر ۱۴۰۱)، کردستان (۱۷ تیر ۱۴۰۱)، کرمانشاه (۲۳ تیر ۱۴۰۱)، مرکزی (۳۱ تیر ۱۴۰۱)، همدان (۶ مرداد ۱۴۰۱) و کرمان (۲۰ و ۲۱ مرداد ۱۴۰۱) سفر کردند.
رئیسی همچنین برای بازدید میدانی از شهرستان‌های استان تهران در ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ به شهریار و شهر قدس، ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ به ورامین، ‌قرچک و پیشوا، ۱۹ آبان ۱۴۰۱ به پاکدشت، ۳ آذر ۱۴۰۱ به اسلامشهر، ۱۷ آذر ۱۴۰۱ به پرند و رباط‌کریم، ۱۵ دی ۱۴۰۱ به نسیم‌شهر و بهارستان و در ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ به ری رفت.

در میانه دور اول سفرهای استانی رئیسی همچنین چهار سفر پروژه‌ای به خرمشهر و آبادان (۲۶ اسفند ۱۴۰۰)، اندیکای خوزستان (۷ آبان ۱۴۰۰) برای حضور در مناطق زلزله‌زده، جیرفت کرمان (۱ بهمن ۱۴۰۰) برای حضور در مناطق سیل‌زده، مشهد (۱۷ دی ۱۴۰۰) برای شرکت در جلسه شورای ملی زیارت انجام داد.

به طور مثال در یکی از این سفرها در حالی که رئیس دولت سیزدهم در سفر به روسیه به‌سر می‌برد، در جیرفت و برخی نقاط کرمان، سیل باعث بروز مشکلات زیادی برای مردم شد و به همین دلیل تنها ساعاتی از پایان سفرش به روسیه، ظهر اول بهمن ۱۴۰۰ رئیسی در سفری ناگهانی به استان کرمان رفت تا از نزدیک از مناطق سیل‌زده این استان بازدید و بر روند خدمت‌رسانی نظارت کند.

سفرهای استانی رئیسی طی ۷۳۰ روز عمر دولت زیر ذره بین /هر ۱۳ روز یک سفر!

بازدید سرزده رئیسی از مناطق سیل‌زده جیرفت کرمان

اما دور دوم سفرهای استانی رئیس دولت سیزدهم و کابینه‌اش از ۲۴ آذر ۱۴۰۱ با سفر به خراسان جنوبی برای پیگیری مصوبات دور اول و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام آغاز شد. رئیسی در این مدت به استان‌های خراسان جنوبی (۲۴ و ۲۵ آذر ۱۴۰۱)، یزد (۲۲ و ۲۳ دی ۱۴۰۱) و بوشهر (۱۱ و ۱۲ اسفند ۱۴۰۱)، خوزستان (۷ و ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲)، آذربایجان شرقی (۱۸ و ۱۹ خرداد ۱۴۰۲) و کهگیلویه و بویراحمد (۲۶ و ۲۷ تیر ۱۴۰۲) سفر کرده است.

در دور دوم سفر رئیس قوه مجریه به خراسان جنوبی در ۲۴ و ۲۵ آذر ۱۴۰۱، مجتمع فولاد قائنات با ظرفیت تولید سالیانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی، به شکل رسمی افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. با بهره‌برداری از این واحد که اولین واحد صنعت سنگین در شرق کشور محسوب می‌شود، ۴۰۰ فرصت شغلی مستقیم و ۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد و در احداث این واحد نزدیک به ۲ میلیون و ۳۵۳ هزار یورو صرفه‌جویی ارزی شده است.

افتتاح مجتمع فولاد قائنات در سفر رئیسی به خراسان جنوبی

آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب خلیج فارس به استان‌های یزد و کرمان، بهره‌برداری از ۱۶ پروژه آب و برق وزارت نیرو، آغاز عملیات احداث ۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی، جشن احیای ۷۶ واحد راکد صنعتی، افتتاح واحد احیای مستقیم و خط تولید کلاف مجتمع فولاد بافق که زمینه اشتغال بیش از هزار و ۸۰۰ نفر را فراهم کرده، از دستاوردهای دور دوم سفر استانی به یزد در ۲۲ و ۲۳ دی ۱۴۰۱ به حساب می‌آید.

آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس به یزد و کرمان در سفر رئیسی به یزد

در دور دوم سفر رئیسی به بوشهر در ۱۱ و ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ هم، بهره‌برداری رسمی از پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی با افزایش روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت تولید گاز کشور، افتتاح ۱۵ طرح بزرگ آب و برق در استان شامل آب شیرین‌کن‌های مپنا و وحدتیه، خط آب‌رسانی سیراف جم، آب‌گیری سدهای اخند و باغان و پروژه‌های انتقال برق شامل کلنگ‌زنی ۴ طرح برق‌رسانی، افتتاح و آغاز ساخت ۶ هزار و ۹۲۱ واحد نهضت ملی مسکن و آغاز عملیات اجرایی اولین شهر مولد کشاورزی کشور صورت گرفت.

سفرهای استانی رئیسی طی ۷۳۰ روز عمر دولت زیر ذره بین /هر ۱۳ روز یک سفر!

افتتاح پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی در سفر رئیسی به بوشهر

مراسم جشن احیای ۱۶۰ واحد تولیدی در دزفول، بهره‌برداری از بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه، افتتاح ۲۶ پروژه انتقال و پست توزیع برق در استان، افتتاح عملیات آب‌رسانی به ۱۷۴ روستای استان، افتتاح ۷۰ کیلومتر از پروژه ریلی دوخطه‌سازی محور اهواز-اندیمشک به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان، راه‌اندازی فاز یک شرکت پالایش هویزه خلیج فارس به صورت رسمی به ارزش بیش از یک میلیارد و ۳۳۸ میلیون دلار اعتبار ارزی و بیش از ۲.۲ هزار میلیارد تومان اعتبار ریالی که روزانه ۲۵۰ میلیون فوت مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور اضافه کرده، بهره‌برداری از واحد بخار غرب کارون با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات تولید برق، ۴۰ حلقه چاه میدان مشترک آزادگان جنوبی و پروژه پیش‌تراکم گاز در کارخانه‌های گاز و گاز مایع ۹۰۰ و ۱۰۰۰ از اقدامات در دور دوم سفر رئیس دولت سیزدهم به خوزستان در ۷ و ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ بود.

بهره‌برداری از خط دوم راه آهن اهواز-اندیمشک در سفر رئیسی به خوزستان

همچنین در دور دوم سفر رئیسی به آذربایجان شرقی در ۱۸ و ۱۹ خرداد ۱۴۰۲، افتتاح خط تولید شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان با ظرفیت تولید ۴ هزار دستگاه با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی، رونمایی از دو محصول جدید شرکت تراکتورسازی ایران، جشن احیای ۲۲۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی استان، افتتاح راه‌آهن بستان‌آباد-خاوران پس از ۲۲ سال وقفه که درآمد سالانه ۳.۲ هزار میلیارد تومانی خواهد داشت، بهره‌برداری از تصفیه‌خانه و خط آب‌رسانی ۴۹ کیلومتری پس از ۲۰ سال راکد بودن و مرکز دیسپاچینگ برق منطقه‌ای شمال‌غرب کشور با اعتبار هزینه‌شده ۱۳۰ میلیارد تومان صورت گرفت.

سخنرانی رئیسی در جمع مردم تبریز در سفر به آذربایجان شرقی

افتتاح و بهره‌برداری رسمی از مجتمع ‌پتروشیمی گچساران با اعتبار ۱.۳ میلیارد یورو پس از ۱۷ سال با ظرفیت سالانه سالانه یک میلیون اتیلن و ۸۴ هزار تن C۳+، عملیات اجرایی طرح ذخیره‌سازی میدان گازی مختار در راستای کمک به حل مسأله ناترازی فصلی و پایداری شبکه گاز کشور، افتتاح سد چمشیر به عنوان بلندترین سد بتنی-غلطکی غرب آسیا با اعتباری حدود ۲۳۰ میلیون یورو، جشن احیای مجدد و بازگشت به تولید کارخانه قند یاسوج و ۴۴ واحد تولیدی و صنعتی استان، بهره‌برداری از بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهید سلیمانی بهمئی با اعتباری بالغ بر ۱۳۵ میلیارد تومان و افتتاح پروژه ملی محور ترانزیتی پاتاوه-دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر پس از ۲۸ سال، هم از اقدامات دور دوم سفر رئیس دولت سیزدهم به کهگیلویه و بویراحمد در ۲۶ و ۲۷ تیر ۱۴۰۲ بود.

افتتاح سد چمشیر در سفر رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد

در میانه دور دوم سفرهای استانی رئیس قوه مجریه ۹ سفر پروژه‌ای به دزفول (۱۱ شهریور ۱۴۰۱) برای افتتاح طرح آبرسانی غدیر، زنجان (۵ آبان ۱۴۰۱) برای افتتاح پروژه‌های برق، بندر جاسک (۶ آذر ۱۴۰۱) برای حضور در مراسم رژه نیروی دریایی ارتش، سنندج (۱۰ آذر ۱۴۰۱) برای افتتاح طرح‌های آبرسانی، خوی (۱۶ دی ۱۴۰۱) حضور سرزده در مناطق زلزله‌زده، ارومیه (۵ اسفند ۱۴۰۱) برای افتتاح سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه، آبادان (۲۹ اسفند ۱۴۰۱) برای افتتاح فاز ۲ پالایشگاه آبادان، مکران (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲) برای دیدار با نخست‌وزیر پاکستان، کرمان (۹ تیر ۱۴۰۲) برای افتتاح پروژه‌های آب و و قم (۳۰ مرداد ۱۴۰۲) برای شرکت در اولین آیین ملی تکریم فعالان مساجد و دیدار با مراجع و علما انجام داد.

با احتساب ۴۲ سفر در دور اول (۳۸ استانی و ۴ پروژه‌ای) و ۱۶ سفر در دور دوم (۶ استانی و ۱۰ پروژه‌ای)، رئیس دولت سیزدهم در این ۷۳۰ روز از آغاز به کارش با اعضای کابینه خود، در مجموع ۵۸ سفر به نقاط مختلف کشور انجام داده که به طور متوسط تقریبا هر ۱۳ روز یک سفر خواهد بود. قرار است دور دوم سفرهای استانی برای پیگیری پروژه‌های ناتمام و اجرای مصوبات سفرهای گذشته همچنان ادامه پیدا کند و بعد از اربعین، رئیسی عازم ایلام خواهد شد.

۲۷۲۷