شهر خبر

وزارت خارجه عراق: تکذیب ربوده شدن چند عراقی در مرز ایران

وزارت خارجه عراق: تکذیب ربوده شدن چند عراقی در مرز ایران

ایرنا نوشت: «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق امروز درباره کلیپ‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه تعدادی از عراقی‌ها در ایران ربوده شده اند، توضیحاتی ارائه کرد.

وزارت امور خارجه عراق ضمن تکذیب خبر ربوده شدن چند عراقی در مرز ایران گفت که تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی با ادعای ربوده شدن تعدادی از عراقی‌ها توسط یک گروه تبهکار در مرز ایران و ترکیه، مربوط به گذشته است و شهروندان نسبت به این شیطنت‌های رسانه‌ای هوشیار باشند.
«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق امروز درباره کلیپ‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه تعدادی از عراقی‌ها در ایران ربوده شده اند، توضیحاتی ارائه کرد.
وی در گفت و گو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت: برخی از شبکه‌های اجتماعی ویدئویی منتشر کردند که در آن ادعا شد تعدادی از عراقی‌ها در نزدیکی مرز ایران و ترکیه ربوده شده‌اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه عراق افزود: فیلم‌ها متعلق به گذشته و ژوئیه ۲۰۲۳ است و در آن زمان این گروه تبهکار اقدام به زورگیری از عراقی‌ها و سپس رها کردن آنها کرده است.
وی افزود: مقامات ذیصلاح امنیتی هر دو کشور و سفارت عراق در تهران در حال پیگیری این موضوع برای محدود کردن فعالیت‌های این گروه‌های تبهکار هستند، به ویژه اینکه آن‌ها برای کسب پول دست به کلاهبرداری و عملیات زورگیری می‌زنند.
الصحاف از شهروندان عراقی خواست که برای مقابله با این گروه‌های غیرقانونی، تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی و شخصیت‌های نامعتبری که در پشت آن‌ها قرار دارند، قرار نگیرند.
فعالان رسانه‌ای عراق با اشاره به اینکه هرساله در آستانه برگزاری اربعین حسینی اخبار و تصاویری به منظور خدشه دار کردن روابط برادرانه دو ملت ایران و عراق در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های وابسته به استکبار جهانی منتشر می‌شود، مورد اخیر را نیز در این راستا ارزیابی کردند و خواستار هوشیاری دو ملت برای مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی و دشمنان دو ملت مسلمان شدند.
310310