شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#جمعه#تعطیلات

تعطیلی جمعه و شنبه به تصویب مجلس می رسد؟ /پیرهادی: کوتاه نمی آییم /تعطیلی شنبه ها هیچ اشکال شرعی ندارد

تعطیلی جمعه و شنبه به تصویب مجلس می رسد؟ /پیرهادی: کوتاه نمی آییم /تعطیلی شنبه ها هیچ اشکال شرعی ندارد

تسنیم نوشت: عضو کمیسیون شوراهای مجلس از درخواست ۱۲۰ نماینده برای در اولویت قرار گرفتن لایحه ساماندهی تعطیلات در نوبت دستورکار مجلس، خبر داد.

محسن پیرهادی نماینده تهران و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در توئیتی خبر از درخواست جمعی از نمایندگان برای در اولویت قرار گرفتن لایحه لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری (ساماندهی تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری) خبر داد و نوشت؛

لایحه ساماندهی تعطیلات مطالبه‌مردمی است، اخیرا ۱۲۰ نماینده خواستار بررسی اولویت‌دار این طرح شده‌اند. با توجه به اینکه ازنظر برخی مراجع تعطیلی«شنبه بجای پنج‌شنبه»فاقد اشکال شرعی است. در جهت‌منافع اقتصادی‌مردم وکشور از پیگیری تغییر تعطیلی«پنج شنبه و جمعه» به «جمعه و شنبه» کوتاه نیاییم.

رویکرد جهانی تعطیلات دو روزه آخر هفته، الگوی موفقی است‌و پیوستن به این الگوی گامی موثر در بهره‌وری نیروی کار و رونق گردشگری است. شمار تعطیلات اغلب کشورهای بین ۱۱۰ تا ۱۲۹ روز است؛در ایران(با احتساب ۲۷ روز تعطیلی رسمی و جمعه‌ها)به ۷۹ روز می‌رسد.

براساس تقویم کاری بین‌المللی عمده کشورها شنبه و یکشنبه تعطیل هستند، اگرما بخواهیم جمعه و پنج‌شنبه را تعطیل اعلام کنیم رسما ۴ روز از چرخه اقتصادی دنیا فاصله می‌گیریم که زیان بار است. از برخی علما و دفتر مراجع محترم تقلید استفتا کرده‌ایم هیچ یک اشکال و حرمتی بر تعطیلی شنبه نگرفتند، نباید با شبهه افکنی و حرفهای بی‌پایه مردم را از حقوق اساسی‌شان محروم کرد.

برخلاف برخی‌ابراز نگرانی‌ها؛ پنجشنبه تعطیلی مذهبی‌نیست و جمعه است که برای ما تقدیس شده و برای آن آیات‌قرآنی وجود داردکه کسب و کار را رها کنید ونمازجمعه بر پا کنید. تعطیلی جمعه به هیچ عنوان جابه‌جا نخواهد شد.

به گزارش تسنیم، بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰۰ آیین نامه داخلی مجلس در صورتی‌ که پنجاه نفر از نمایندگان برای طرح یا لایحه‌ای تقاضای اولویت کنند هیأت رئیسه موظف است آن را در دستور هفتگی مجلس قرار دهد.

2727