شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#چین#تیم ملی#قهرمانی آسیا#تیم برتر

چین پیروز نبرد کشورهای پرجمعیت جهان

چین پیروز نبرد کشورهای پرجمعیت جهان

تیم ملی چین با برتری مقابل هند راهی شش تیم برتر قهرمانی آسیا شد.

سینا افشاریان: در یکی دیگر از دیدارهای پنج گیمه جام بیست و دو، تیم چین موفق شد در سالن آهندوست ارومیه ۳ بر ۲ هند را شکست دهد و راهی شش تیم برتر شود.

چین در ست اول ۳۱ بر ۲۹، در ست سوم ۲۵ بر ۱۸ و در ست پنجم ۱۵ بر ۱۳ برد و هند در ست دوم ۲۵ بر ۱۹ و در ست چهارم ۲۵ بر ۲۲ پیروز شد.

به این ترتیب تیم چین در ادامه بردهای ناپلئونی و کسب سومین برد متوالی ۳ بر ۲ حریف کره جنوبی شد و هند برای کسب مقام هفتم به دیدار تیم فراتر از انتظار اندونزی خواهدرفت.

تشویق یکدست تیم چین از سوی بانوان تماشاگر از نکات جالب این تورنمنت بود.

علی مکی از کشور بحرین به عنوان داور اول و حمزه حکیم عبدالریادا از عراق قضاوت این دیدار را بر عهده داشتند.

سالن آهندوست ارومیه به سالن ست پنجم مسابقات شهرت یافته و بیشتر دیدارهای این سالن پنج گیمه شده است.

در آخرین بازی‌های امشب ایران به مصاف پاکستان و تایوان به مصاف عراق خواهدرفت.

امروز در مسابقه ژاپن - بحرین که در سالن غدیر ارومیه و در حضور هزاران تماشاگر برگزار شد، ژاپن با ارائه یک بازی کاملا برتر ۳ بر صفر بحرین را در هم شکست و قدرتمندانه به نیمه نهایی رسید.
ست اول و دوم ۲۵ بر ۱۴ و ست سوم ۲۵ بر ۱۷ به سود سرزمین آفتاب تابان به پایان رسید.
کومینگ از کشور چین به عنوان داوراول و لی هیونگ فای از کشورهنگ کنگ به عنوان داور دوم قضاوت این دیدار را بر عهده داشتند.
ژاپنی‌ها که در دو بازی قبلی با ذخیره‌ها بازی کرده بودند حالا اولین صعودکننده به نیمه نهایی هستند و احتمالا در سوی مقابل ایران نیز امروز راهی چهار تیم خواهدشد تا فینال احتمالی ایران و ژاپن نزدیک‌تر از همیشه شود.
بحرین نیز با این شکست به نبرد برای کسب مقام هفتم رفت.
صبح امروز هم کره جنوبی به سختی اندونزی را برد و به جمع شش تیم برتر صعود کرد تنها بازی گروه بازنده‌ها بین ازبکستان و قزاقستان در سالن آهندوست در حال برگزاریست و امشب تیم ملی مقابل پاکستان به میدان خواهدرفت که در صورت برد راهی نیمه نهایی می‌شود.

در اولین بازی مرحله دوم والیبال قهرمانی مردان آسیا در سالن غدیر ارومیه تیم کره جنوبی ۳ بر ۲ اندونزی را شکست داد و گام اول را محکم برداشت.

کره‌ای‌ها در ست اول ۲۵ بر ۱۶و در ست چهارم ۲۵ بر ۱۹ پیروز شدند و در ست‌های دوم و سوم ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۲۲ باخت تا رقابت به ست پنجم بکشد.
در ست پنجم در حالیکه بازی تا مرز پیروزی اندونزی در جریان بود، کره‌ای‌ها ۱۶ بر ۱۴ پیروز شدند تا با حمایت تماشاگران که این تیم را تشویق می‌کردند و امیدوار به رسیدن به نیمه نهایی شود.
داور اول این دیدار وحید پورکاشیان داور ایرانی از افغانستان و داور دوم نیز یانگ جینگ هوآ از چین تایپه بودند.
کره‌جنوبی با این پیروزی در مرحله دوم حذفی به مصاف برنده دیدار دو تیم چین و هند خواهد رفت.
تیم کره‌جنوبی در مرحله قبل نیز با دو برد صعود کرد و اندونزی که عملکردی خیره کننده از خود به نمایش گذاشت مقابل چین ۳ بر ۲ شکست خورد و مقابل قزاقستان به یک برد راحت دست یافت.
مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا در ارومیه در حال برگزاریست.

258 258