شهر خبر

الگو برداری یحیی گل‌محمدی از این تیم اروپایی

یحیی گل محمدی تصمیم دارد تیمش را بدون مهاجم تخصصی به میدان بفرستد.

الگو برداری یحیی گل‌محمدی از این تیم اروپایی

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

در شرایطی که استفاده از شهاب زاهدی در خط حمله پرسپولیس جواب نداده و مهاجم شاخصی هم جذب نشده، احتمال دارد یحیی از این هفته و بازی مقابل ذوب‌آهن به سیستم بدون مهاجم که فصل پیش هم در مقطعی از آن استفاده کرده بود، برگردد و با سیستم ۶-۴ تیمش را در زمین بچیند.

گل‌محمدی قصد داشت از امید عالیشاه در بازی با تراکتور در ترکیب اصلی استفاده کرده و بازی بدون مهاجم را از هفته دوم آغاز کند اما مصدومیت کاپیتان تیمش برنامه‌های او را بهم ریخت. با این وجود نمایش ناامیدکننده زاهدی در تبریز احتمال بازگشت به این سیستم را حتی بدون عالیشاه در بازی بعدی قوت بخشید.

پرسپولیس فصل قبل و پیش از دربی رفت با شوک خروج سریع یورگن لوکادیا از کشور مواجه شد و در حالی که یحیی مهاجمانی مثل مهدی عبدی و حامد پاکدل را داشت و البته دیاباته مصدوم بود، از سیستم بدون مهاجم بهره برد. در بازی با استقلال امیری نزدیک‌ترین بازیکن به دروازه حریف بود، مقابل پیکان ترابی این نقش را بازی کرد و در مصاف با گل‌گهر هم این ترکیب تکرار شد. در مصاف با نساجی باز هم امیری بازی کرد و عمری نزدیک او بود. در بازی ذوب‌آهن عمری به دروازه حریف نزدیک‌تر شد و مقابل فولاد امیری مهاجم کاذب بود. پرسپولیس مقابل آلومینیوم هم بدون مهاجم و با حضور عمری در نزدیکی هجده قدم حریف شروع کرد اما دیاباته به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد.

بالاخره بعد از ۷ بازی متوالی بدون مهاجم، گل‌محمدی از بازی با صنعت نفت با دو مهاجم نوک بازی کرد و به آل‌کثیر و دیاباته به صورت همزمان در ترکیب اصلی میدان داد هر چند از بازی با سیستم بدون مهاجم هم نتیجه گرفته بود.

حالا به نظر می‌رسد برای بازی با ذوب‌آهن هم احتمال بازی بدون مهاجم زیاد باشد و در این شرایط شاید عمری به ترکیب اضافه شده و با فاصله کمتری نسبت به امیری پشت سر او بازی کند. اگر پرسپولیس با این سیستم نتیجه بگیرد احتمالاً هفته بعد عالیشاه به ترکیب اصلی اضافه خواهد شد و در نقش بازیکن آزاد پشت مهاجم بازی می‌کند تا امیری نزدیک‌ترین بازیکن به دروازه حریف باشد هر چند این احتمال هم وجود دارد که سعید صادقی به پست هافبک چپ برود که اتفاقاً به بازی در آنجا علاقه دارد، عالیشاه هافبک راست شود و ترابی و امیری نزدیک به هم بازی کنند.