شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شیراز#قدس#تغییر#نام#بلواری#خبرساز#+عکس

تغییر نام بلواری در شیراز خبرساز شد +عکس

تغییر نام بخشی از بلوار آزادی در شیراز به نام قدس واکنش‌هایی را در پی داشته است.

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، شورای اسلامی شهر شیراز با مصوبه ای نام  بلوار حدفاصل میدان آزادی تا میدان حضرت قائم(عج) را که پیش از این به عنوان «آزادی» نام گذاری شده بود، به نام  قدس تغییر داد.

به فاصله چند روز بعد نیز گروهی از مدیران و مسئولان شهری و استانی با حضور در این بلوار از تابلوی نام جدید بلوار رونمایی کرده و تصاویری به یادگار گرفتند.

افسانه خواست خدایی عضو هیئت‌رئیسه و رئیس کمیته نام‌گذاری معابر و اماکن عمومی شورای اسلامی شهر در این مراسم ضمن عرض تسلیت به شهروندان فهیم شهر شیراز و خانواده‌های داغدار حادثه تروریستی حرم مطهر احمدبن موسی، شاهچراغ (ع) بیان کرد: قدس قبله اول ما مسلمانان و هویت مذهبی ماست و بی‌شک جایگاه ویژه‌ای در باور ما مسلمانان دارد؛ چراکه نقطه اتصال تمدن‌ها و تنها منطقه‌ جغرافیایی است که رسالت‌های سه‌گانه آسمانی را پیوند می‌زند.

تغییر نام بلواری در شیراز خبرساز شد +عکس

افسانه خواست خدایی عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر و رئیس کمیته نام گذاری معابر و اماکن عمومی این شورا درباره علت تغییر نام آزادی به قدس گفت که در شهر شیراز تاکنون معبری به این نام وجود نداشته است. همچنین این اقدام مصادف با روز جهانی مسجد و هم‌زمان با اجلاسیه جهانی مساجد است که به میزبانی شهر شیراز در حال برگزاری است!

به گفته وی بخشی از بلوار آزادی حدفاصل میدان آزادی تا میدان قائم (عج) به جهت تکراری بودن باعث، ایجاد سردرگمی در آدرس‌دهی و تعدد نام مشابه در سامانه منام شهرداری گردیده بود که مطابق قانون و آیین‌نامه نام‌گذاری اماکن عمومی به نام قدس مزین شد.

قائم‌مقام شهردار شیراز نیز گفت: این نام‌گذاری که با نام کوتاه انجام‌شده، به‌سرعت در ذهن ها ماندگار خواهد شد.

در همین حال این اقدام شورای شهر واکنش هایی را در فضای مجازی به دنبال داشته است.

سید علی موسوی در توئیتی در واکنش به این موضوع نوشت: چه گویم که ناکفتنم بهتر است! طی مراسمی در شیراز آزادی به قدس تغییر نام یافت.

تغییر نام بلواری در شیراز خبرساز شد +عکس

عباس عبدی در واکنش به این اقدام در توئیتی نوشت: با حذف آزادی ریاکاری را کنار گذاشتند. ولی به نظر می رسد که در انتخاب قدس شاهد نوع دیگری از ریاکاری هستیم.

تغییر نام بلواری در شیراز خبرساز شد +عکس

عطاالله مهاجرانی نیز در توئیتی در واکنش به این موضوع نوشت: حافظ شیرازی: می صوفی افکن کجا می فروشند

که در تابم از دست زهد ربایی

اگر اندکی عقلانیت و به اندازه جوی سلیقه داشتند، نام بلوار جدیدی را قدس می گذاشتند نه این که نام آزادی را تغییر دهند.

یا نام بلوار آزادی را می گذاشتید: بلوار آزادی قدس!

دریغ از شیراز، شهر عام و ادب و هنر و ذوق !

تغییر نام بلواری در شیراز خبرساز شد +عکس