شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اربعین#عودت#پول#جای#بلیت#اربعین

عودت پول به جای بلیت اربعین

عودت پول به جای بلیت اربعین

مدیرعامل هواپیمایی آتا با تایید بروز مشکل در فروش پروازهای اربعین از طریق آپ این ایرلاین گفت: ۷۰ درصد ظرفیت پروازهای اربعین به فروش رسیده است.

صبح امروز تعدادی از زائران اربعین ۱۴۰۲ با تجمع مقابل دفتر هواپیمایی آتاایر خواستار رسیدگی به اختلال اپلیکیشن تراتیکت شدند.

یکی از این افراد با اشاره به اینکه ۳ روز قبل از طریق آپ تراتیکت بلیت پرواز نجف را خریداری کردیم گفت: مبلغ این بلیت‌ها را به صورت اینترنتی پرداخت کردیم، اما بلیتی برای ما صادر نشده است!

وی افزود: الان اینجا آمده‌ایم تا مدیرعامل آتا به این مشکل رسیدگی کند، کارکنان آتا می‌گویند پول شما را عودت می‌دهیم اما ما بلیت می‌خواهیم.

مدیرعامل هواپیمایی آتا در نشست خبری با تایید بروز مشکل در فروش بلیت پروازهای نجف از طریق تراتیکت گفت: چند مورد باعث بروز این مشکل بوده است؛ یکی اینکه تراتیکت بی‌تاثیر نبوده است. عدم گزارش درگاه بانکی به سیستم در خصوص واریزی وجه بلیت به ویژه در ساعات بعدازظهر و حجم بالای تقاضا سه دلیل این مشکل بوده است.

سهیل قیاسی با بیان اینکه برآورد ما این است که برای حدود ۲۰۰ نفر این مشکل پیش آمده است، تصریح کرد: برای این افراد بلیت صادر می‌شود، با توجه به اینکه فروش ۲۰ تا ۳۰ درصد پروازهای نجف را استپ کرده‌ایم پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه امکان پرداخت وجه بلیت هم وجود دارد، افزود: بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی فروش بلیت پروازهای نجف باید به صورت اینترنتی عرصه شود. با توجه به اینکه OTA مواردی از گران‌فروشی را داشتیم ترجیح دادیم فروش بلیت را آپ آتا انجام دهیم.

مدیرعامل آتا ایر همچنین با یادآوری اینکه در اربعین امسال ۲۲۶ پرواز از مبدا تهران، اراک، ارومیه، اردبیل، تبریز و رشت پرواز انجام می‌دهیم، گفت: پروازهای اربعین با هواپیماهای MD، ایرباس و بوئینگ انجام می‌شود.

قیاسی با اشاره به اینکه یک فروند هواپیما MD ۱۶۰ نفره بک آپ در فرودگاه امام برای پروازهای اربعین داریم، اضافه کرد: پروازهای اربعین سودی برای ایرلاین‌ها ندارد و ما بر اساس وظیفه‌ و علاقه‌ای که داریم این پروازها را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد بلیت پروازهای اربعین آتا فروخته شده است، گفت: امسال ۳۴ هزار زائر اربعین را جابه‌جا می‌کنیم که در بین ایرلاین‌ها بیشترین سهم را داریم.

وی همچنین از خرید ۵ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ از یکی از کشورهای آسیایی خبر داد و گفت: این تعداد هواپیما در مراحل ورود به کشور هستند. این هواپیماها دارای موتور جدید و بدنه اورهال شده‌اند.