شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##پزشکان#طبابت#می‌کنند#تجارت؟

پزشکان طبابت می‌کنند یا تجارت؟

پزشکان طبابت می‌کنند یا تجارت؟

اخبار ناخوشایندی از صنف پزشکی در کشور در توییتر منتشر می‌شود که برخی از آنان برای همه ما اتفاق افتاده است.

 از تخلف های زیرپوستی تا ناکارآمدی پزشکان و عدم تشخیص درست بیماری تا عدم پرداخت مالیات و گاها رفتارهای نامناسب از سوی پزشکان، سوژه ای است که جدیدا کاربران توییتر را درگیر خود کرده. در این میان، دیده میشود که به دلیل انتشار نتایج کنکور، مشخصات پزشکان سهمیه‌ای افشا می‌شود. یکی از موضوعات بحث برانگیز در تخلفات و ناکارآمدی پزشکان، از دست رفتن نقش طبیب در این صنف و بازاری شدن آن است. رفتار غیرحرفه‌ای که توجه مراجعه کنندگان را جلب کرده، ارجاع پزشکان به داروخانه‌ای خاص یا یک مطب خاص دیگری است که به قول یکی از کاربران: بوی تبانی می‌دهد.

«اتللو» بسیار دقیق به این موضوع اشاره کرده: خیلی از پزشک ها برای اینکه لو نرن مستقیم نمیگن برو از فلان داروخونه، تاکید میکن داروها رو همین الان سریع بگیر و برگرد بهم نشون بده چک کنم اشتباه نداده باشه، قاعدتا به اولین و نزدیکترین داروخونه اطراف مراجعه میکنن و میگن وای چه دکتر خوبی میخواد چک کنه داروهام رو، و اکلیلی میشن.

نگاه «ژینا» کلی بود و گویا تجربه ملموسی از این قضیه نداشت: قطعا وقتی در مملکت فساد هست، دنیای پزشکی هم یه جزیره جدا نیست. در تخصص‌های مختلف پزشکی آدم فاسد زیاده مثل بقیه صنف ها.ولی می‌دونید چی این وسط غیرعادیه؟ این که براشون کاری نداره جلوی این رفتارها رو بگیرن ولی نمی‌گیرن به جاش گزارش پخش می‌کنن اونم فقط از پزشکا.

«روحیما» شخصا زخم خورده بود: رفتیم دکتر محل، آزمایش نوشت. پرسید کدوم آزمایشگاه می رید؟ اسم یه آزمایشگاه خوش نام و معروف رو بردیم. گفت نه اونجا بدرد نمی خوره، قدیمیه نتایجش دقیق نیست بعد یه کارت از رو میزش برداشت گفت برید اینجا

«محمد» از یک چشم پزشکی در شهرشان اسم برده و گلایه می‌کند: البته چشم پزشکی .... هم به نوعی دیگر همین کار را میکنه. همه مریض ها را بی برو برگرد مجبور به رفتن به اپتومتریست میکنه. هر چه اصرار میکنی که من چشمم از لحاظ دید مشکل نداره،فایده نداره. قبل از ویزیت متخصص باید اپتومتریست مریض را چک کنه.

«دختر ایرانی» به این مدل دکترها رکب زده بود و رفتار جالبی داشت: همه جا همیننه..من هر وقت بچه هامو میبرم پیش دکترشون موقع نسخه نوشتن تاکیید میکنه حتما از فلان داروخانه (که مال خانومش هست) داروها رو بگیر بیار من ببینم..که مطمئن بشه رفتم همونجا. تازه اگر آمپول و سرم هم باشه میگه برو الزهرا بزن..منم داروها رو از داروخانه دیگه میگیرم و میرم خونه.

«آل پایچینو» از قول فرد دیگری خاطره‌ای تعریف کرد: آشنای نزدیک ما جوان بود و فیزیوتراپ. مرکز فیزیوتراپی و کلی دستگاه و کارمند داشت. کارش هم عالی بود.اما همه رو فروخت. میگفت اعداد و ارقامی که رقبا به پزشکها میدن، در توان من تازه کار نیست و بیمار نمیاد پیش من.

«بچه درخونگاه» هم توییت کرد: فیلمی از روابط بعضی از پزشکان با برخی از داروخانه ها وایرال شده خواستم بگم پسرم سرماخورده بود رفتیم درمانگاه تو خیابان .... حضرتش فرمودند براش آزمایش نوشتم حتما از آزمایشگاه طبقه بالای مطب(سرماخوردگی ساده) و نسخه ها از داروخونه کنار مطب تهیه شود(باچند تا کپسول و قرص بی ربط).