شهر خبر

پلیس در چه صورت موتور سیکلت‌ها را به «کفی» منتقل می‌کند؟/ تفاوت ۲ طرح پلیس درباره موتورسواران

پلیس در چه صورت موتور سیکلت‌ها را به «کفی» منتقل می‌کند؟/ تفاوت ۲ طرح پلیس درباره موتورسواران

تسنیم نوشت: رئیس پلیس راهور تهران بزرگ فرق بین طرح موتوریار و انتقال موتورسیکلت به "کفی" را توضیح داد.

سردار محمدحسین حمیدی؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اظهار کرد: طرح "موتوریار" از جمله طرح‌های پلیس برای ساماندهی موتورسیکلت‌سواران است؛ در این طرح موتورسوار متخلف، توقیف و کنار مامور راهور می‌ایستد و به نوعی کمک او می‌کند.

وی افزود: افرادی که کلاه ایمنی نداشته باشند یا از چراغ قرمز عبور یا از خط ویژه تردد کنند، توسط ماموران پلیس متوقف می‌شوند و برای چند ساعتی کاور پلیس را پوشیده و همراه با ماموران راهور مشغول ایجاد نظم و انضباط ترافیکی در شهر می‌شوند.

سردار حمیدی بیان کرد: اما موتورسیکلت سوارانی که پلاک ندارند یا پلاک خود را دستکاری کرده‌اند، موتور آنها توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شود تا بعد از تشکیل پرونده به تخلف آنها رسیدگی شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه مشاهده شده است که برخی از موتورسیکلت‌هایی که در "کفی" هستند دارای پلاک هستند، این موتورها به چه دلیل توقیف شده‌اند، گفت: پلاک این موتورسیکلت‌ها توسط مالکان دستکاری شده یا با طلق پوشانده شده است که بعد از توقیف، پلاک به حالت اولیه برمی‌گردد و خوانا می‌شود و بعد از آن به پارکینگ منتقل می‌شود.

هفتم خرداد ماه امسال بود که سرهنگ احسان مومنی؛ معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: "پلیس راهور تهران روزانه حدود ۳۰۰ دستگاه موتورسیکلت متخلف که اکثر تخلفات آنان، فاقد پلاک، پوشش و مخدوشی پلاک یا حرکت خلاف جهت است را راهی پارکینگ کرده است.

از آغاز اجرای طرح که از شنبه هفته گذشته بوده است، ۲۲۱۷ موتورسوار متخلف توقیف و موتورهای آنان به پارکینگ منتقل شد و با توجه به اینکه اکثر این موتورسیکلت‌ها مشکل مالکیت، اسناد و یا مرتکب تخلفات و جرم‌های مختلف شده‌اند این موتورها به شکل رسوبی در پارکینگ‌ها خواهد ماند و احتمالا از بین خواهند رفت."

پلیس در چه صورت موتور سیکلت‌ها را به «کفی» منتقل می‌کند؟/ تفاوت ۲ طرح پلیس درباره موتورسواران

۴۷۲۳۶