شهر خبر

انتشار اولین ویدئوی پریگوژین پس از شورش گروه واگنر

انتشار اولین ویدئوی پریگوژین پس از شورش گروه واگنر

ایرنا نوشت: یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر اولین ویدئوی خود را از زمان رهبری شورش کوتاه‌مدت این گروه در روسیه در اواخر ژوئن منتشر کرد.

  به نقل از رویترز، رئیس گروه واگنر در این ویدئو که دوشنبه در کانال‌های تلگرامی وابسته به این گروه منتشر شد، اشاره کرد که در حال حاضر در آفریقا است.

در این ویدئو پریگوژین در یک منطقه بیابانی با لباس استتار و تفنگ در دست ایستاده دیده می‌شود و در دوردست، افراد مسلح بیشتری دیده می‌شوند.

به نوشته رویترز، از محتوای این ویدئوی منتشر شده نمی‌توان موقعیت جغرافیایی یا تاریخ ویدئو را تائید کرد اما نظراتی که از سوی پریگوژین در این ویدئو مطرح شده و برخی پست‌ها در کانال‌های طرفدار گروه واگنر نشان می‌دهد که این ویدئو در آفریقا فیلم‌برداری شده است.

رئیس گروه واگنر در این ویدئو، گفت: دمای هوا بیشتر از ۵۰ درجه سانتیگراد است، همان درجه حرارتی که ما آن را دوست داریم.

وی افزود: گروه واگنر، روسیه را در تمام قاره‌ها بزرگ‌تر می‌کند و آفریقا را آزادتر کرده و عدالت و شادی را برای مردم این قاره به ارمغان می‌آورد و زندگی را برای داعش، القاعده و سایر راهزنان تبدیل به کابوس می‌کند.

پریگوژین ادامه داد: واگنر در حال استخدام نیرو است و این گروه وظایفی را که برای آن تعیین شده بود، انجام خواهد داد.

به گزارش ایرنا، در پی اتفاقاتی که منجر به شورش گروه واگنر شد، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس با توافق همتای روس خود با رئیس گروه شبه نظامی واگنر وارد گفت وگو و مذاکره شد و وی را مجاب کرد تا پیشروی نیروهای خود به سمت مسکو را متوقف کرده و آنها را به مقرهای خود بازگرداند.

بر اساس توافقی که صورت گرفت، قرار شد رئیس گروه واگنر پس از تبعید از روسیه در ماه ژوئن به بلاروس برود و چند روز بعد رئیس جمهور بلاروس ورود پریگوژین به خاک بلاروس را تائید کرد.

اما مدتی بعد لوکاشنکو دوباره اعلام کرد که پریگوژین در سنت پترزبورگ بوده و کسی از محل کنونی اقامت او خبر ندارد. شاید وی به مسکو یا هرجای دیگری رفته باشد، اما در خاک بلاروس نیست.

310310