شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#سازمان ملل#شورای امنیت

آمریکا: به نظارت بر حمایت ایران از گروه‌های منطقه ادامه خواهیم داد

آمریکا: به نظارت بر حمایت ایران از گروه‌های منطقه ادامه خواهیم داد

ایرنا نوشت: لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت در تداوم هراس از نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد واشنگتن همچنان به نظارت بر حمایت ایران از حزب الله و سایر گروه‌های منطقه ادامه خواهد داد.

لیندا توماس گرینفیلد نماینده آمریکا در سازمان ملل و رئیس دوره ای شورای امنیت روز دوشنبه به وقت محلی در نشست این شورا درباره خاورمیانه ادعا کرد: آمریکا به شدت نگران خشونت در کرانه باختری و اسرائیل است. ما حملات تروریستی فلسطین علیه اسرائیلی ها را به شدت محکوم می کنیم. ما پرتاب بی پروا موشک توسط شبه نظامیان در کرانه باختری را محکوم می کنیم، این حملات عمیقاً نگران کننده است.

سفیر آمریکا در سازمان ملل افزود: ما حمله تروریستی شهرک نشینان در برقع در ۴ اوت را که منجر به کشته شدن یک فلسطینی ۱۹ ساله شد، به شدت محکوم می کنیم و متذکر می شویم که اسرائیل چندین نفر را در این خصوص دستگیر کرده است و انتظار داریم پاسخگویی و عدالت در تمام موارد افراط گرایی خشونت آمیز چه برای فلسطینیان و چه برای اسرائیلی ها با مساوی دنبال شود.

وی ادامه داد: تشدید خشونت ها بر نیاز طرفین به برداشتن گام های فوری برای کاهش تنش و بازگرداندن آرامش تاکید می کند. ما نیروهای امنیتی اسرائیل و فلسطین را تشویق می کنیم تا همکاری خود را برای بهبود وضعیت امنیتی در کرانه باختری افزایش دهند. ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با انواع خشونت و تحریک به خشونت انجام دهند و از اقداماتی که به تنش‌ها دامن می‌زند، از جمله شهرک‌سازی، اخراج، تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها، تروریسم، تحریک خشونت، و پرداخت پول به خانواده‌های تروریست ها خودداری کنند.

گرینفیلد ادعا کرد: آمریکا عمیقاً نگران خسارات وارده به اردوگاه جنین از جمله به تأسیسات سازمان ملل در نتیجه عملیات نیروی امنیتی اسرائیل در ماه ژوئیه است.

رئیس شورای امنیت اضافه کرد: آمریکا همچنین به شدت نگران اقدامات تحریک آمیز حزب الله در امتداد خط آبی است که تهدیدی فزاینده برای صلح و امنیت لبنان و همچنین اسرائیل است.

سفیر آمریکا در تداوم تکرار ادعاهای واشنگتن افزود: ما همچنان به نظارت بر حمایت ایران از حزب الله و سایر گروه های شبه نظامی که فعالیت های بی ثبات کننده در منطقه را انجام می دهند، ادامه خواهیم داد.

وی مدعی شد: ایالات متحده به ترویج اقدامات برای کاهش تنش ها ادامه خواهد داد. ما همچنان از راهکار دو کشوری حمایت می کنیم و بر این باوریم که گفتگو با حسن نیت بهترین راه برای ثبات است.

گرینفیلد با اشاره به انتصاب سفیر عربستان در اردن به عنوان سرکنسول غیر مقیم در بیت المقدس ادعا کرد: ما آماده حمایت از هر تلاشی هستیم که ما را به راهکار دو کشوری نزدیکتر می کند. اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها سزاوار بهره مندی مساوی از امنیت، رفاه و آزادی هستند. ما به کار برای رسیدن به این اهداف ادامه خواهیم داد.

310310