شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#معاون وزیر#اوکراین

اوکراین: ۳ کیلومتر دیگر در «باخموت» پیشروی کردیم!

اوکراین: ۳ کیلومتر دیگر در «باخموت» پیشروی کردیم!

مهر نوشت: معاون وزیر دفاع اوکراین ادعا کرد که ارتش این کشور هفته گذشته ۳ کیلومتر دیگر در «باخموت» پیشروی کرده است!

به نقل از خبرگزاری آناتولی، «آنا مالیار» معاون وزیر دفاع اوکراین امروز دوشنبه در رسانه های اجتماعی ادعا کرد که ارتش این کشور هفته گذشته ۳ کیلومتر مربع از اراضی شهر «باخموت» در شرق اوکراین را آزاد کرده است!

معاون وزیر دفاع اوکراین با ادعای اینکه ارتش اوکراین به پیشروی خود در جناح جنوبی شهر باخموت ادامه می‌ دهد، مدعی شد: در هفته گذشته ۳ کیلومتر مربع دیگر در این منطقه آزاد شد؛ می‌ توان گفت در مجموع مساحت ۴۳ کیلومتر مربع در باخموت آزاد شده است!

ادعای این مقام کی یف در حالی مطرح می شود که «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌ جمهور اوکراین چندی پیش در سخنانی تاکید کرده بود که به سران کشورهای آمریکا و اروپا گفته است اوکراین می‌خواهد زودتر حمله متقابل خود علیه روسیه را آغاز کند، اما برای این کار به سلاح‌های بیشتری نیاز دارد.

به گفته رئیس جمهور اوکراین، ضدحمله این کشور به دلیل مشکلات متعدد و کمبود امکانات نظامی و فنی در میدان نبرد کند شده است.

زلنسکی با اشاره به اینکه اوکراین برای انجام ضدحمله با محدودیت‌های بسیاری روبروست، گفت: من می‌خواستم ضدحمله ما خیلی زودتر اتفاق بیفتد، زیرا همه می‌دانستند که اگر ضدحمله دیرتر شروع شود، بخش بزرگ‌تری از خاک ما مین‌گذاری می‌شود. ما به دشمن خود زمان و امکان می‌دهیم تا مین‌های بیشتری قرار دهد و خطوط دفاعی خود را آماده کند. من از ایالات متحده سپاسگزارم، اما به آنها و همچنین سران کشورهای اروپایی گفتم که ما دوست داریم و می‌خواهیم حمله متقابل خود را زودتر آغاز کنیم و برای آن به همه سلاح‌ها و تجهیزات نیاز داریم. چرا؟ زیرا اگر دیرتر شروع کنیم، کندتر پیش خواهیم رفت و هر چه دیرتر شروع کنیم، انجام عملیات برایمان سخت‌ تر می‌ شود.

ارتش اوکراین از ابتدای ماه ژوئن تلاش‌های مکرری برای انجام یک حمله علیه نیروهای روسیه انجام داده است.

«نیکلای پاتروشف»، دبیر شورای امنیت روسیه پیشتر در ۲۲ ژوئن گفته بود که از آغاز حمله متقابل نیروهای اوکراینی، تلفات این کشور از ۱۳ هزار سرباز و نیروی نظامی فراتر رفته است. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، نیروهای اوکراینی در هیچ زمینه‌ای شاهد موفقیت نبوده اند.

310310