شهر خبر

دیپلمات ارشد کویتی: احیای همکاری‌ تهران-ریاض بسترساز ثبات منطقه است

دیپلمات ارشد کویتی: احیای همکاری‌ تهران-ریاض بسترساز ثبات منطقه است

ایسنا نوشت: سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت در ملاقات با قائم‌مقام وزارت خارجه این کشور عربی موضوعات در دستور کار روابط دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

«شیخ جراح الأحمد الصباح » در این دیدار ضمن خوشامدگویی و آرزوی موفقیت برای سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در کویت گفت: ازسرگیری همکاری وتفاهمات سیاسی جمهوری اسلامی ایران با عربستان سعودی بسترساز ثبات وامنیت منطقه است.

«محمد توتونچی» سفیر ایران در کویت نیز در این دیدار ضمن قدردانی از مواضع رسمی وزارت خارجه کویت و اظهارات وزیر خارجه این کشور در مورد فصل جدید روابط تهران- ریاض بر اهمیت افزایش مشورت ها بین دو کشور تاکید کرد.

«سالم عبدالله الجابر الصباح» وزیر خارجه کویت نیز روز جمعه از نتایج سفر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران به عربستان و دیدار با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی‌اش استقبال کرد.

او گفت که این سفر نشان‌دهنده عزم و تلاش دو کشور برای بازگشت روابط دوجانبه به حالت طبیعی و پایبندی دو کشور به حفظ ثبات ‌و امنیت منطقه است که این امر منجر به اعتمادسازی خواهد شد و در راستای منافع منطقه و جهان است.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در سفری رسمی وارد ریاض شد و با همتای خود و همچنین «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی دیدار و رایزنی کرد.

310310