شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#ایران#شیراز

حجاب لاکچری، دغدغه جدید نمایندگان مجلس /چادری هستند ولی با آرایش جوانان را به دنبال خود می‌کشانند

حجاب لاکچری، دغدغه جدید نمایندگان مجلس /چادری هستند ولی با آرایش جوانان را به دنبال خود می‌کشانند

دیده‌بان ایران نوشت: نماینده مردم شیراز درخصوص لایحه حجاب و عفاف گفت :«در جامعه‌مان باید تعادل وجود داشته باشد. برخی از گروه‌های جامعه ممکن است به شما بد حجاب بگویند اما ممکن است گروه دیگر به کسی هم که روسری ندارد، نگویند بدحجاب. علاوه بر این متاسفانه قشری در جامعه وجود دارد به نام حجاب لاکچری.»

علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز که از موافقان اصل ۸۵ شدن لایحه حجاب و عفاف است، درباره دلایل موافقت خود گفت: «حجاب یک بحث پیچیده‌ای شده است. تعداد مواد و تبصره‌های این لایحه زیاد بود و بیشتر آن‌ها هم بحث‌های حقوقی است. به همین دلیل اگر به صحن هم می‌آمد دست‌کم دو ماه وقت مجلس را می‌گرفت در حالی که مجلس طی دو سه هفته آینده سراغ بررسی برنامه هفتم می‌رود و بعد از آن هم نوبت به بودجه سال آینده می‌رسد.»

وی ادامه داد: «از سوی دیگر لایحه حجاب منتقدین زیادی دارد که بخشی از آن‌ها کارشناسان فقهی هستند. بنابرایان قرار بر این شد که این لایحه به کمیسیون تخصصی برود تا با صبر و حوصله و بدون هیاهو آن را بررسی کنند.»

پاک فطرت در واکنش به اینکه در لایحه باز هم تعریف مشخصی از «بدحجابی، بی‌حجابی، بی‌عفتی» نشده است، گفت: «در جامعه‌مان باید تعادل وجود داشته باشد. برخی از گروه‌های جامعه ممکن است به شما بد حجاب بگویند اما ممکن است گروه دیگر به کسی هم که روسری ندارد، نگویند بدحجاب. علاوه بر این متاسفانه قشری در جامعه وجود دارد به نام حجاب لاکچری.»

وی در تعریف خود از این قشر عنوان کرد: «حجاب لاکچری ممکن است چادر هم داشته باشد اما آنقدر ظاهرش را آرایش کرده که جلب توجه می‌کند و جوانان را دنبال خود می‌کشاند. باید دقت کنیم که حجاب فقط چادر نیست بلکه یک بحث پیچیده فقهی است که من نمیتوانم درباره آن اظهار نظر فقهی کنم ولی معتقدم کل جامعه ما باید حجاب را بپذیرند و باید قانونی جامع، کامل و شفاف بنویسم.»


۲۷۲۲۰