شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لیگ برتر

شهریار به دنبال شکستن طلسم علی دایی!

شهریار به دنبال شکستن طلسم علی دایی!

ورزش سه نوشت: بهترین گلزن لیگ برتر در هفته سوم علاوه بر تلاش برای پیروزی تیمش، باید با یک رکورد منفی شخصی نیز بجنگد.

شهریار مغانلو طی فصل های اخیر توانسته نام خودش را به عنوان موفقترین مهاجم لیگ فوتبال ایران مطرح کند هرچند در کارنامه او هنوز برخی جاها خالی به نظر می‌رسد. او در خط حمله سپاهان در حالی برای بازی بسیار حساس برابر استقلال آماده می‌شود که تا به حال نتوانسته برابر این رقیب جدی موفق به گلزنی شود. در واقع مغانلو چهارشنبه شب نه تنها باید برای پیروزی سپاهان در این بازی شش امتیازی تلاش کند که باید بجنگد تا رکورد منفی خودش برابر استقلال را از بین ببرد.

آقای گل فصل گذشته لیگ برتر به تمامی تیم های حاضر در لیگ برتر سابقه گلزنی دارد اما تا به حال مقابل استقلال و فولادخوزستان موفق نبوده است. البته او هنوز دروازه شمس آذر را نیز باز نکرده اما هنوز شانس بازی برابر این تیم را نداشته و این احتمال هست که در اولین بازی که همراه سپاهان برابر شمس آذر که در آخرین هفته یعنی هفته پانزدهم دروازه آن‌ها را باز کند.
شرایط مغانلو برابر استقلال اما متفاوت است چرا که با تیم‌های مختلف تا به حال 10 بار برابر این تیم بازی کرده و هنوز موفق نشده گلی به ثمر برساند.

شهریار مغانلو از لیگ چهاردهم که با پیکان در لیگ برتر حضور پیدا کرد تا امروز در 197 بازی برای 5 تیم مختلف موفق به زدن74 گل شده است. او همانطور که گفته شد به تمام تیم‌های لیگ برتری به غیر از استقلال و فولادخوزستان توانسته گل بزند هرچند فصل گذشته و در بازی برگشت یک پنالتی برای سپاهان گرفت و در پیروزی تیمش برابر استقلال نقش ایفا کرد.
شهریار البته با لباس پرسپولیس هم روی گل تیمش برابر استقلال اثرگذار بوده است. او در دربی اردیبهشت 1400 و در دقیقه 55 بازی از پشت هجده قدم یک شوت محکم و دقیق را به سمت دروازه استقلال شلیک کرد اما رشید مظاهری این ضربه بلاک کرد که در برگشت عیسی آل کثیر همان توپ را به تور دوخت. با این وجود تا پیش از بازی چهارشنبه آینده که در ورزشگاه احتمالا پر از تماشاگر نقش جهان برگزار می‌شود او گلی به استقلال نزده است.

علی دایی بهترین مهاجم تاریخ فوتبال ایران و آسیا به حساب می آید و رکورد گلزنی هایش به گونه ای است که سخت می‌توان به آنها رسید اما او نیز در برابر استقلال آمار خوبی در گلزنی نداشت. او البته با لباس پرسپولیس، سایپا و صبا نتوانست دروازه استقلال را باز کند تا اینکه پیدا شدن یک بریده روزنامه از سال 71 قضیه را کمی به سود آقای گل فوتبال جهان عوض کرد. در بازی بانک تجارت برابر استقلال گل حریف استقلال به نام دایی ثبت شده هرچند برخی آن را گل به خودی شاهین بیانی مدافع وقت آبی ها می‌دانند چرا که ضربه سر دایی بعد از برخورد به او وارد دروازه شده است. با اینحال دایی بارها این شانس را پیدا کرد تا از این رکورد بگذرد اما حتی در مسابقه ای که در سال 74 برگزار شد او بارها تا آستانه گلزنی رفت اما بهزاد غلامپور در آن روز بزرگترین مانعش بود.
با این حال این آمار برای اسطوره گلزنی فوتبال ایران وجود دارد و حالا شهریار مغانلو به عنوان یک گلزن که استیل و بازی اش به علی دایی هم شباهت دارد می‌تواند در بازی حساس برابر استقلال راهش را از آقای گل فوتبال جهان در گل نزدن به آبی ها جدا کند.

آقای لیگ برتر که فصل گذشته با 13 گل این عنوان را به دست آورد، بهترین عملکرد را در سالهای اخیر برابر ذوب آهن بوده که توانسته در 10 بازی 6 گل به این تیم بزند. او به تیم‌های مس رفسنجان، نساجی و نفت مسجد سلیمان هرکدام 5 گل و به صنعت نفت آبادان و مس کرمان هرکدام 4 گل زده است.

مغانلو در این سال‌ها یک بار دروازه پرسپولیس و 2 بار نیز در بازی های رودررو دروازه سپاهان را باز کرده است.

258 258