شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#هوای تهران#آنلاین

هوای تهران دوباره آلوده شد/ این آلودگی تا کی ادامه دارد؟

هوای تهران دوباره آلوده شد/ این آلودگی تا کی ادامه دارد؟

همشهری آنلاین نوشت: هوای تهران که از یکشنبه ساعت ۲۳ به شاخص ناسالم برای گروه‌های حساس رسیده بود، پس از ۱۴ ساعت همچنان آلوده است. شاخص کیفیت هوای ۲۴ساعت اخیر تهران اگرچه روی عدد ۹۹ و هوای قابل قبول است اما شاخص آنلاین به عدد ۱۰۴ و هوای آلوده رسیده است.

پیش از این آخرین بار که هوای تهران آلوده شده بود، ۲۶مرداد بود که آلاینده شاخص آن روز ازن بود اما آلاینده امروز تهران، ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون است.

اطلاعات رسیده از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد امسال هوای تهران ۸روز پاک، ۱۰۷روز قابل قبول، ۳۵ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۴روز ناسالم بوده است. به این ترتیب هوای تهران در ۷۵درصد روزهای امسال استاندارد و در ۲۵درصد روزها آلوده بوده است. کیفیت هوای ۱۵۴روز نخست سال گذشته نیز ۴۶درصد استاندارد و ۵۴درصد آلوده بود که از این نظر هوای تهران در سال جاری کیفیت بهتری نسبت به سال گذشته داشت است.

طبق اطلاعات هواشناسی، ‌امروز بیشینه دمای هوای تهران ۳۴درجه در ساعت ۱۶خواهد بود و سرعت وزش باد نیز ۰.۷در ساعت ۱۹ خواهد بود تا در ساعات عصر و شب با افزوده شدن تردد وسایل نقلیه هوا، آلودگی هوا تثبیت شود. البته تا صبح سه‌شنبه ۳۱ مرداد از غلظت آلاینده‌های هوای تهران اندکی کاسته خواهد شد.

۴۷۲۳۶