شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نیروهای مسلح

خبرهای مهم نظامی از زبان رئیس سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح /منتظر نسخه بدون سرنشین «قاهر» باشید

خبرهای مهم نظامی از زبان رئیس سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح /منتظر نسخه بدون سرنشین «قاهر» باشید

رئیس سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح خبر داد: هواپیمای یاسین طی چند هفته آینده به پرواز در خواهد آمد و جنگنده کوثر هم در حال ارتقا بمب‌ها، موشک‌ها و رادارها است.

رئیس سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح، با اشاره به وضعیت جنگنده قاهر ۳۱۳، گفت: این پروژه در دو نسخه درحال ساخت است که یکی از آن‌ها هواپیمای بدون‌سرنشین است و در ماه‌های آینده رونمایی می‌شود.

امیر خواجه‌فرد در گفت‌وگویی اظهار کرد: ما در این ۴۰ سال فرایند پیچیده‌ای را سپری کرده‌ایم و در این مدت هیچ پرنده‌ای در زمینه گلوگاهی فناوری زمین‌گیر نبوده است و تمام پرنده‌ها تعمیر و اورهال شده‌اند.

وی افزود: تقریبا بعد از جنگ حدود ۱۵ سال بنیاد دانشی محصولات را استخراج کردیم؛ زیرا برخی از این شرکت‌های بین‌المللی به ما سرویس‌دهی نمی‌دادند و نمی‌دهند؛ از این‌رو برای ارتقا و ساماندهی این پرنده‌ها نیازمند استخراج فناوری آن‌ها بودیم و اکنون دانش استخراج شده و با کمک دانش و فناوری آنها درحال شکل‌گیری محصولات جدید با فناوری‌های جدید است.

رئیس سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح، گفت: در حوزه بالگردی بیش از ۱۵ تنوع بالگرد وجود دارد و این بالگردها همواره باید عملیاتی باشند. در همین کمیت نیز در حوزه هواپیما وجود دارد در نیروی هوایی کشورمان ۱۵ تنوع هواپیما وجود دارد که در زمان جنگ سه تنوع هواپیما داشتیم اما امروز ۹ تنوع به این جنگنده‌ها - از جمله جنگنده‌های شرقی و اروپایی - به ناوگان ما اضافه شده است.

وی تصریح کرد: در زمان جنگ بمب‌ها و موشک‌های ما نقطه‌زن نبودند، اما امروز تمام بمب‌ها و موشک‌های نصب‌شده روی جنگنده‌ها نقطه‌زن و لیزری هستند. وقتی در صنعت هوایی یک کار «های‌تک» انجام می‌شود یعنی این صنعت در همه حوزه‌ها فعال و صنعت دفاعی یک صنعت سرآمد و جوابگوی همه صنایع است.

رئیس سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح ادامه داد: هواپیمای ترابری سیمرغ حدود ۴ تا ۶ تن و ترابری است. قرار بود قبل انقلاب چنین هواپیمایی با چنین مقیاسی خریداری شود اما امروز به ساخت آن رسیده‌ایم. همچنین هواپیمای یاسین طی چند هفته آینده به پرواز در خواهد آمد. در جنگنده کوثر هم در حال ارتقا بمب‌ها، موشک‌ها و رادارها هستیم.

2727