شهر خبر

تماس تلفنی وزیران امور خارجه ایران و چین

تماس تلفنی وزیران امور خارجه ایران و چین

وزیران امور خارجه ایران و چین در یک گفت‌وگوی تلفنی، آخرین تحولات مناسبات دوجانبه و مباحث بین‌المللی را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار دادند.

به گزارش خبرآنلاین، حسین امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی، ضمن تبریک به مناسبت انتصاب مجدد «وانگ ایی» به عنوان وزیر امور خارجه چین، مناسبات دو کشور را مثبت و رو به جلو ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به پیشرفت‌های خوب حاصل شده در راستای اجرای توافقات روسای جمهور دو کشور، پیشبرد برنامه جامع همکاری ۲۵ ساله را در مسیر درست ارزیابی کرد و مورد تاکید قرار داد.

وانگ ایی، وزیر امور خارجه چین نیز ضمن ارائه ارزیابی مثبت از مناسبات راهبردی دو کشور، دیدگاه کشورش درخصوص نشست سران بریکس در آفریقای جنوبی و موضوعات مرتبط با گسترش اعضا را مورد اشاره قرار داد.

وی همچنین درخصوص ابتکار کمربند راه، طرف ایرانی را یک عضو مهم در این ابتکار دانست و حضور جمهوری اسلامی ایران در نشست آتی کمربند راه را مهم خواند.

وزیر امور خارجه چین همچنین از سفر حسین امیرعبداللهیان به عربستان سعودی و پیشرفت روابط تهران و ریاض ابراز خرسندی کرد.

طرفین در این گفت‌وگوی تلفنی با ابلاغ سلام روسای جمهور دو کشور به یکدیگر بر نقش مهم دیپلماسی سران تاکید کردند و برخی موضوعات بین‌المللی را مورد توجه و رایزنی قرار دادند.

310310