شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دلار#آینده#طلا#شکست#مرز#روانی

آینده طلا پس از شکست مرز روانی

فردای اقتصاد: قیمت هر اونس طلای جهانی در هفته‌آی که گذشت با افت 1.2 درصدی به 1889 دلار نزول کرد تا برای چهارمین هفته متوالی شاهد کاهش قیمت این فلز ارزشمند باشیم.

آینده طلا پس از شکست مرز روانی

در این میان نتایج تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو در خصوص روند آتی طلای جهانی نشان می‌دهد از ۱۶ کارشناس، ۲ نفر فقط صعودی، ۱۰ نفر نزولی و ۴ نفر روند خنثی را برای قیمت فلز زرد پیش‌بینی کرده‌اند. در آنسو اما از ۹۴۱ معامله‌گر شرکت‌کننده، ۴۴ درصد در انتظار صعود قیمت طلا، ۴۱ درصد در انتظار نزول بوده و ۱۵ درصد روندی خنثی برای طلا انتظار دارند.

آینده طلا پس از شکست مرز روانی

اما در میان عوامل اثرگذار بر روند قیمتی طلای جهانی و در دسته عوامل تکنیکال، شکست کف ۱۹۰۰ دلار و مقاومت ۱۹۰۶ دلاری (میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) مشاهده شده و حمایت بعدی ۱۸۷۵ دلار محاسبه می‌شود. همچنین در میان عوامل بنیادی، پالس متفاوت فدرال رزرو به بازارها و رشد بهره اوراق بدهی، ضعف اقتصاد چین و رشد شاخص دلار، انتظار برای سخنرانی جروم پاول در نشست جکسون هول و امید به طلا در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ مورد بحث قرار دارد. و در پایان آمار مهم هفته که می‌تواند بر روند قیمتی این فلز ارزشمند اثرگذار باشد، فروش خانه‌های موجود آمریکا (سه‌شنبه)، مجوزهای جدید ساختمانی (چهارشنبه)، آغاز نشست جکسون هول (پنجشنبه) و سخنرانی رئیس فد در نشست جکسون هول و رشد اقتصادی آلمان (جمعه) مورد توجه معالمه‌گران و فعالان بازار طلا قرار دارد.

آینده طلا پس از شکست مرز روانی