شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تعداد#سوخت#رانندگان

از کاهش تعداد جایگاه های سوخت تا اعتصاب رانندگان قطارها

از کاهش تعداد جایگاه های سوخت تا اعتصاب رانندگان قطارها

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

روزنامه واشینگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۲۰ آگوست ۲۰۲۳ ( ۲۹ مردادماه ۱۴۰۲) در بخش سیاسی اعلام کرد:

 

کاخ سفید اعلام کرد: « همکاری موشکی روسیه و کره شمالی یک موضوع نگران‌کننده است و ما به شدت در حال بررسی آن هستیم.» مشاور امنیت ملی امریکا در مصاحبه با خبرنگاران در کمپ دیوید گفت: « موضوع کمک روسیه به کره شمالی در مورد موشک بالستیک چیزی است که جامعه اطلاعاتی ما به طور دقیق آن را دنبال می‌کند.»

 

وزارت امور خارجه روسیه می‌گوید: « اقداماتی در رابطه با نگرش خصمانه دولت بریتانیا نسبت به روسیه اتخاذ شده است.»

در این بیانیه آمده است که آنابل گلدی وزیر دفاع بریتانیا که مسکو اعلام کرد مسئول تحویل مهمات خوشه‌ای به اوکراین است، از وروئ به روسیه منع شده است.

The Washington Post 20 August

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

در سه دهه گذشته تعداد پمپ بنزین‌ها به سرعت در حال کاهش بوده است و انتظار می‌رود که این روند ادامه داشته باشد. به طوری که حداقل یک چهارم از جایگاه‌های سوخت در سراسر جهان تا ۲۰۳۵ در معرض خطر تعطیل شدن قرا می‌گیرند.

 

طبق گزارش s&p Global فروش خانه‌های جدید در چین در ماه ژوئن و ژوئیه نسبت به سال گذشته پس از رشد ۲ رقمی در اوایل سال حدود یک سوم کاهش یافت.

FT Weekend 20 August

روزنامه گاردین(The Guardian) همچنین در بخش اقتصادی و بین‌الملل نسخه امروز خود به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

یکی از مقامات کمیسیون اروپا درباره عدم روابط بریتانیا با شرکای اروپایی سابق چنین گفت: « بریتانیا دیگر بخشی از اتحادیه اروپا نیست و این وظیفه ما نیست که افرادی را که در بریتانیا فرود می‌آیند پس بگیریم.» از آنجایی که فقر و جنگ‌های وحشتناک باعث شده بحران مهاجرت از بین نرود، همچنان واکنش بی‌رحمانه بریتانیا که بخش قابل توجهی از خودشان نیز مهاجر هستند، باقی بماند.

 

شرکت Aslef که انجمن مهندسان لوکوموتیو و آتش نشانان اتحادیه بریتانیایی است، اعلام کرد که اعتصاب آن، همه شرکت‌های قطار در سراسر انگلیس را مجبور می‌کند خدمات خود را لغو کنند. در حالی که ممنوعیت اضافه کاری، شبکه را به طور جدی مختل خواهد کرد. اعتراض آنها به سقف بالای قیمت انرژی است.

The Guardian 20 August