شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#مجلس#احمدی نژاد#انتخابات مجلس

نقشه جبهه پایداری و شریان برای انتخابات مجلس 1402 /باند احمدی نژاد وارد انتخابات می شود؟

نقشه جبهه پایداری و شریان برای انتخابات مجلس 1402 /باند احمدی نژاد وارد انتخابات می شود؟

نامه‌نیوز نوشت: یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: جریان تندروی اصولگرا می‌خواهد فضا را بر رقبای خود از جمله رقبای درون‌جناحی تنگ کند.

محمد مهاجری، در تحلیل وضعیت اصولگرایان در فاصله باقیمانده تا انتخابات مجلس گفت: «جریان تندروی اصولگرا با استفاده از تمام توانش می‌خواهد در انتخابات شرکت کند و می‌خواهند فضا را بر رقبای خود از جمله رقبای درون‌جناحی خود تنگ کند اما به نظر می‌رسد که چنین قصدی به ضد خودش تبدیل می‌شود و باعث بروز دعوای مفصلی در اصولگرایان خواهد شد».

او ادامه داد: «هر گونه ائتلافی که شکل بگیرد اگر رقابت بین اصولگرایان و اصولگرایان باشد، حتما باعث ایجاد تفرقه می‌شود و نتیجه مطلوبی برای اصولگرایان به دست نمی‌آید و نتیجه‌اش همین مجلسی می‌شود که می‌بینیم».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «برداشت من این است که شریان و جبهه پایداری می‌خواهند مجلسی وکیل‌الدوله ایجاد کنند. هر کدام از این دو گروه بالا بیایند مجلس وکیل‌الدوله می‌شود و تردیدی در این موضوع نیست و تفاوت چندانی هم با هم ندارند و هر دو در پی کسب منافع خود هستند. باند آقای احمدی‌نژاد هم خواهد آمد کمااینکه همین الان هم دیده می‌شوند».

مهاجری در پایان گفت: «باید صبر کرد و دید که چه افرادی در نهایت در رقابت انتخاباتی باقی می‌مانند. اگر فضای سیاسی در ماه‌های آینده باز شود و میل به مشارکت عمومی در انتخابات بالا برود، طیف‌های پایداری، شریان و قالیباف و احمدی‌نژادی‌ها تضعیف می‌شوند و قدری جریان اصلی اصولگرایی می‌تواند نفس بکشد».


27220