شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یارانه#جدید#رفاه

خبر مهم‌ وزیر کار برای یارانه‌بگیران/منتظر دهک‌بندی جدید بر اساس درآمد خانوار باشید

خبر مهم‌ وزیر کار برای یارانه‌بگیران/منتظر دهک‌بندی جدید بر اساس درآمد خانوار باشید

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طبق طرح جدید بر اساس شاخص‌های اقتصادی دهک بندی‌های یارانه مجدد بررسی و به مردم اعلام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید صولت مرتضوی در گفت وگوی تلویزیونی اظهار داشت: طبق قانون هر ۶ ماه یکبار دهک بندی ها بررسی می شود، پایگاه رفاه ایرانیان موضوع دهک بندی یارانه آحاد مختلف را بررسی و به آنها اعلام می کند.

وی افزود: شاخص های مختلف از جمله تراکنش های بانکی، مالکیت مسکن و خودرو، درآمدهای خانوار و سایر موارد در دهک بندی ها تاثیرگذار است که گاهی صدک ها میلی متری تغییر می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پاسخگوی دهک بندی یارانه ها هستیم، گفت: اگر کسی نسبت به دهک بندی اعتراض دارد می تواند از طریق مراجعه به ستاد وزارت کار و یا از طریق سامانه حمایت، اعتراض خود را ثبت کند ماهانه اعتارض ها بررسی و به سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام می شود.

وی ادامه داد: امکان ضریب خطا در دهک بندی یارانه ها پنج درصد است، اکنون مراجعه ها به ستاد وزارتخانه و سامانه محدود شده، ضمن اینکه همکاران ما در وزارت کار مکلف به پاسخگویی هستند.

مرتضوی با بیان اینکه در دهک بندی یارانه ها شاخص های مختلف اقتصادی در نظر گرفته می شود، گفت: تنها درآمد سرپرست خانوار محاسبه نمی شود بلکه درآمد اعضای خانواده مورد بررسی قرار می گیرد، بر این اساس اشخاصی مراجعه و اعلام می کنند که درآمدی ندارند اما با پیگیری مشخص می شود که درآمد اعضای خانوار نیز بررسی می شود از این رو نیاز است تا نسبت به جداسازی اعضای خانواده اقدام کنند.

وی گفت: گاهی اشخاصی نسبت به دهک بندی ها اعتراض دارند که از حساب شخصی به عنوان کارپرداز یک اداره و یا موسسه خیریه استفاده می کنند این افراد باید حساب های شخصی را از تجاری و خیریه ای جدا کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: بر اساس دستور رییس جمهور در خصوص رسیدگی به اعتراض دهک بندی ها، در گام اول یک میلیون خانوار بودند که به طرح یارانه بگیران در دولت سیزدهم اضافه شدند و دولت حمایت های لازم را از یارانه بگیران بخصوص در دهک های اول تا سوم انجام می دهد.

وی با تاکید بر اینکه دولت افزایش اعتبار یارانه را در طرح کالابرگ الکترونیکی اجرایی می کند، گفت: دهک های اول تا سوم که یارانه ۴۰۰ هزار تومانی می گیرند در صورتی که ۵۰ درصد از مبلغ یارانه را از ۱۱ قلم خریداری کنند مبلغ ۱۲۰ هزار تومان افزایش اعتبار دریافت می کنند.

مرتضوی عنوان کرد: بر این اساس اگر ۱۱ قلم کالای اساسی که در طرح کالابرگ وجود دارد با نوسان های قیمتی و تورم روبرو شود دولت متعهد شده که مبنای قیمت ۱۴۰۱ را بر کالاها اعمال کند در این زمینه منابع لازم پیش بینی شده و اکنون در حال اجراست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یک میلیون خانواده در طرح کالابرگ الکترونیک مشارکت کرده اند، گفت: در مرحله دوم طرح کالابرگ که از ۹ روز گذشته شروع شده، شاهد افزایش مشارکتی ۲.۵ برابری خانوارها نسبت به مرحله اول کالابرگ هستیم و اکنون با اقبال خوبی مواجه شده ایم.

وی ابراز داشت: ۲۰۴ هزار خانوار اعتبار تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی در طرح کالابرگ را دریافت کرده اند در صورتی که استقبال ادامه داشته باشد مشوق های جدید را ترسیم خواهیم کرد و دهک های بعدی را نیز به این طرح کالابرگ الکترونیک اضافه می کنیم.

۲۲۳۲۲۳