شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#روسیه#اوکراین#شورای امنیت

مدودف: روسیه تا نابودی کامل دولت فعلی اوکراین نباید متوقف شود

مدودف: روسیه تا نابودی کامل دولت فعلی اوکراین نباید متوقف شود

مهر نوشت: معاون شورای امنیت روسیه امروز تأکید کرد: مسکو تا نابودی کامل دولت فعلی اوکراین نباید متوقف شود.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه امروز شنبه در سخنانی اعلام کرد: شکست غرب در اوکراین اجتناب ناپذیر است.

معاون شورای امنیت روسیه در این خصوص ادامه داد: درگیری اوکراین برای غرب یک جنگ خارجی است که در آن افرادی که با آنها غریبه هستند کشته می شوند. غرب در درگیری اوکراین هرگز از این چهارچوب بیرون نمی رود که شروع به آسیب زدن بیش از حد به منافع خود کند.

«دیمیتری مدودف» در ادامه اضافه کرد: هرگونه ضدحمله کی یف سرکوب خواهد شد و روسیه نباید متوقف شود تا دولت فعلی اوکراین به طور کامل نابود شود. با گذشت زمان مقامات غربی تغییر می کنند، نخبگان آنها خسته می شوند و برای مذاکره در مورد اوکراین درگیری را متوقف خواهند کرد.

این در حالیست که وی هفته گذشته در این خصوص گفته بود که اگر اوکراین بخواهد به خاطر پیوستن به ناتو، قید قلمروهای مورد مناقشه با روسیه را بزند، آنگاه باید کی‌یف را هم تسلیم کند.

مدودف در واکنش به اظهارات استیان یِنسن، مسئول دفتر دبیرکل ناتو که گفته بود اوکراین در صورت امتیازدهی قلمرویی به روسیه، می‌ تواند به این ائتلاف نظامی ملحق شود، گفت: چرا؟ ایده زیرکانه‌ ای است. تنها سوالی که می‌ ماند این است که تمام قلمرویی که مدعی هستند متعلق به «آنها» است، به شدت مورد مناقشه است. مقامات کی‌یف برای ورود به این ائتلاف (ناتو)، باید کی‌یف یعنی پایتخت روس باستان را هم تسلیم کنند. در نتیجه، آنها (مقامات اوکراینی) باید پایتخت را به «لویو» منتقل کنند؛ البته اگر لهستانی‌های موافق باشند.

ینسن سه‌شنبه پیش گفته بود که اوکراین اگر قلمروهایی که هم‌اکنون آنها را به عنوان بخشی از خاک روسیه به رسمیت نمی‌شناسد را تسلیم روسیه کند، می‌تواند به ناتو ملحق شود.

310310