شهر خبر

هشدار و آماده‌باش هلال احمر برای باران و باد شدید در این ۵ استان

هشدار و آماده‌باش هلال احمر برای باران و باد شدید در این ۵ استان

ایسنا نوشت: سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی درمورد احتمال بروز مداخلات جوی از آماده‌باش امدادگران این جمعیت در پنج استان کشور خبرداد.

صادق محمودی ، با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، گفت: برابر پیش‌بینی انجام شده و نیز هشدار صادر شده از سوی سازمان هواشناسی، احتمال بارش شدید باران، رگبار و وزش باد از عصر امروز در مناطق نیمه غربی هرمزگان، جنوب و غرب فارس، شمال زنجان و جنوب اردبیل، پیش‌بینی می‌شود. همچنین برای روز یکشنبه نیز احتمال بارش‌های رگباری و وزش باد در جنوب و غرب فارس، هرمزگان، زنجان، جنوب و مرکز اردبیل و شمال خراسان شمالی وجود دارد.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در همین راستا امدادگران و پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در این پنج استان کشور به حالت آماده‌باش درآمده و امکانات و تجهیزات لازم برای آنان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مردم نیز باید یکسری نکات و موارد را رعایت کنند، گفت: بر این اساس در هنگام بارش باران، مردم باید از حضور و استقرار در حاشیه رودها و مسیل‌ها و همچنین صعود به ارتفاعات پرهیز کنند. درهنگام وزش باد شدید نیز پرهیز از قرارگرفتن در لبه پشت‌بام و نقاط مرتفع، عدم پارک خودرو و قرار گرفتن در کنار درختان کهنسال، سازه‌های ناپایدار و تابلوهای تبلیغاتی از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

۲۳۳۲۳۳