شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#اصلاح‌طلبان

مصطفی درایتی، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت:

حاکمیت می‌خواهد اصلاح‌طلبان جوری در انتخابات حضور داشته باشند که ببازند

یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: حاکمیت می‌خواهد اصلاح‌طلبان جوری در انتخابات حضور داشته باشند که ببازند.

حاکمیت می‌خواهد اصلاح‌طلبان جوری در انتخابات حضور داشته باشند که ببازند
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۸ ۱۶:۵۰:۰۳
اعتمادآنلاین |

مصطفی درایتی، کارشناس مسائل سیاسی و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با اشاره به وضع موجود و تاثیر آن در انتخابات مجلس می‌گوید: آنچه که از چشم اندازها دیده می‌شود، به نظر نمی‌رسد هم مردم  وهم حکومت مشارکت را جدی گرفته باشند. از آن سو حاکمیت همه منافذ را محدود کرده و مردم هم آن انتخابات را راه برون رفت از مشکلات و سختی‌هایشان نمی‌بینند.

به گزارش اصلاحان نیوز، وی ادامه داد: تا انتخابات مجلس زمان زیادی باقی نمانده است و به جز برای برخی از اصولگرایان، هیچ نشاطی ندارد . جامعه می‌خواهد که انتخابات مسائلش را حل و فصل کند و طبعا اگر ببیند مجلس آن جایگاه و توانمندی را دارد، حتما در انتخابات مشارکت خواهد داشت، اما اگر ببیند مانند یک سو استفاده است و دربرهمان پاشنه می‌چرخد، در انتخابات حضور نخواهد داشت.

درایتی با بیان اینکه به نظر نمی‌رسد که حاکمیت روی حضور حداکثری مردم حساب باز کرده باشد، گفت: حاکمیت یک مجلس تابع می‌خواهد و قبل از اینکه صدای مردم باشد، صدای حاکمیت باشد و در صورت ادامه همین روند، شاهد سردترین نوع انتخابات در این 44 سال بعد از انقلاب خواهیم بود.

این فعال سیاسی می‌گوید: به نظر ما به عنوان ناظر بیرونی، این یکدستی که در حاکمیت ایجاد شده همه اش ضرر است و آثار و شواهدش هم در همین 2 سال مشخص شده است و نه تنها چیزی درست نشده بلکه تخریب‌ها بیشتر هم شده است. اینکه حاکمیت در این باره چگونه فکر می‌کند را نمی‌دانم. این روندی که در پیش است با سابقه ای که وجود دارد، نتایج مثبتی به همراه ندارد و مشکلات عمده تری ایجاد خواهد شد.

درایتی با اشاره به اینکه احتمالا پروژه یکدست سازی و خالص سازی کماکان ادامه داشته باشد، تصریح کرد: این روند ممکن است باعث شود حتی در درون خود جریان اصولگرا نیز یکسری خالص سازی های دیگری ادامه پیدا کند و نتیجه این می‌شود حاکمیتی که بسیار ضعیف و ناتوان است، کار را پیش خواهد برد و این موضوع جز افزایش مشکلات مردم، آورده دیگری ندارد.

وی ادامه داد: حاکمیت بدش نمی‌آید که اصلاح طلبان در همان چارچوبی که خودشان تعریف می‌کنند و با همان محدودیت ها حضوری نمادین داشته باشند و این حضور نمادین آنها منجر به نقش آفرینی در قدرت نشود. حاکمیت مایل است اصلاح طلبان به شکلی در انتخابات حضور پیدا کنند که در نهایت ببازند. خب کدام آدم عاقل سیاسی تن به این صحنه سازی های سیاسی می‌دهد؟

مصطفی درایتی با بیان اینکه هنوز زود است که بخواهیم میزان مشارکت در انتخابات را بگوییم، گفت: هیچ اقدام و تغییری برای افزایش میزان مشارکت مردم دیده نمی‌شود و تا جایی که اطلاع دارم این سردی حتی در شهرستان ها هم وجود دارد و اگر این روند همچنان ادامه داشته باشد، با یک انتخابات سرد و بی روح در این 4 دهه مواجه خواهیم شد.