شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#سیاه#شنبه#سیاه#بورس#ریزش#هزار#واحدی#شاخص

شنبه سیاه بورس / ریزش ۱۶ هزار واحدی شاخص کل

شنبه سیاه بورس / ریزش ۱۶ هزار واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۱۶ هزار و ۶۱ واحد همراه شد.

بورس اوراق بهادار تهران، امروز هم اولین روز هفته را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با روند رو به کاهش شروع کرد، به‌گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با عقب‌نشینی 81 صدم درصد نسبت به روز معاملاتی قبل، 16 هزار و 61 واحد از دست داد و به رقم یک میلیون و 957 هزار و 535 واحد رسید.

همچنین شاخص هموزن با کاهش 7884 واحد به رقم 677 هزار و 55 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 6 میلیون و 908 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از 6.8 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 317 هزار فقره معامله و به ارزش 5267 میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 81 صدم درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن 1.15 درصد افت کردند. شاخص آزاد شناور 79 صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس 95 صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس 66 صدم درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، شستا، ملی مس، بانک پارسیان، کشتیرانی جمهوری اسلامی، مپنا و بانک ملت به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با 323 واحد کاهش، به رقم 25 هزار و 96 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 378 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس 442 هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از 3.5 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 255 هزار فقره معامله و به ارزش 3619 میلیارد تومان در فرابورس ایران دادوستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت فرابورس 1.27 درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن 1.59 درصد افت کردند. شاخص بازار اول فرابورس 1.52 درصد کاهش یافت. شاخص بازار دوم فرابورس 1.16 درصد افت کرد.

امروز نمادهای جهان فولاد سیرجان، آریاساسول، ایران خودرو دیزل، مالی سپهر صادرات، فولاد هرمزگان، شش زاگرس و بیمه پاسارگاد به ترتیب بیشترین اثر کاهشی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از خود به‌جای گذاشتند.

به گزارش فارس، با توجه به اینکه امسال سال رونق تولید و مهار تورم است، یکی از زمینه‌های تامین مالی غیرتورمی بازار سرمایه است که با ابزارهای مختلف مانند اوراق مرابحه و صکوک اجاره و انواع اوراق بدهی می‌توان تامین مالی انجام داد. همچنین شرکت‌ها با عرضه اولیه، صرف‌نظر از حق تقدم‌های سهام و افزایش شناوری می‌توانند به تامین مالی از این بازار اقدام کنند.