شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#عاشورا#محرم

عامل بمبگذاری روز عاشورا در سوریه خودکشی کرد +عکس

وسام مازن دلا از عاملان بمب‌گذاری در منطقه سیده زینب در شب دهم محرم پس از مشاهده ماموران خود را از بالکن منزل به پایین پرت کرد.

فارس نوشت: منابع رسانه‌ای اعلام کردند که نیروهای یک یگان حفاظتی در مقاومت لبنان، پس از آن‌که اطلاعاتی در خصوص ورود مخفیانه یک تبعه سوری  به نام «وسام مازن دلا» متولد سال ۲۰۰۰ میلادی، به لبنان دریافت کردند، شبانه خود را به محل اقامتش در آپارتمانی در منطقه «حی السلم» واقع در حومه جنوبی بیروت رساندند. اما وسام مازن دلا که از عاملان بمب‌گذاری در منطقه سیده زینب در شب دهم محرم (۲۷ جولای-۵ مرداد) بود، با دیدن این نیروها، خود را از بالکن منزلی که در طبقه هفتم قرار داشت، به پایین پرت کرد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، این تروریست تحت تعقیب، نزد یکی از بستگانش در منطقه حی السلم مخفی شده بود و به دلیل بیم از ارتکاب یک اقدام امنیتی دیگر از سوی او، تحت تعقیب و پیگرد قرار گرفت اما زمانی که متوجه شد، مخفیگاهش، لو رفته، خود را از طبقه هفتم یک آپارتمان به پایین پرت کرد و جانش را از دست داد. 

به نوشته روزنامه لبنانی «الاخبار»، حزب‌الله لبنان اطلاعاتی در دست داشت که نشان می‌داد، این فرد قصد انجام یک عملیات تروریستی جدید، این بار در لبنان را دارد.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی حزب‌الله در سوریه با انجام تحقیقاتی به ارتباط این فرد با جنایت تروریستی شب عاشورای حسینی -علیه السلام-، منطقه زینبیه دمشق، پی برده بودند و به همین دلیل وی را تحت تعقیب قرار دادند. پس از کشف محل اختفای این تروریست، وی خود را به بالکن رساند و خودکشی کرد. 

الاخبار نوشت که از بیم ارتکاب وسام مازن دلا به یک جنایت تروریستی دیگر، عملیات یورش به محل اختفای این تروریست، فورا انجام شد، زیرا وی در حال ترک محل اقامتش بود. 

رسانه‌های لبنانی و شبکه‌های اجتماعی در این کشور، ویدئویی از این تروریست تحت تعقیب که غرق خون بر روی زمین افتاده بود، منتشر کردند. برخی منابع اعلام کردند که وی در وضعیت وخیمی به بیمارستان «سان جورج» در بیروت منتقل شده و برخی دیگر از مرگ وی خبر می‌دهند. عامل بمبگذاری روز عاشورا در سوریه خودکشی کرد +عکس

برخی منابع رسانه‌ای نیز اعلام کردند که اطلاعات اولیه حاکی از آن است که با وجود خودکشی این تروریست، چهار تروریست دیگر که در حال تدارک برای یک عملیات تروریستی در لبنان بودند، بازداشت شدند.