شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت طلا#دلار#بازار جهانی

پیش‌بینی‌ها بهم ریخت / سقوط سال قیمت طلا رقم خورد

پیش‌بینی‌ها بهم ریخت / سقوط سال قیمت طلا رقم خورد

ریزش قیمت‌ها در بازار جهانی ادامه دارد؛ به طوری که هر اونس طلا به قیمت یک‌هزار و ۸۸۹ دلار رسیده است.

کاهش قیمت طلا در بازار جهانی در حالی رقم خورده است که در ریزش‌های قبلی که در ابتدای تیرماه شاهد بودیم، هیچ‌گاه طلا تا این عدد پایین نیامد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت اونس جهانی طلا در طول یک هفته گذشته ۲۴.۴۶ دلار کاهش قیمت را تجربه کرده است. همچنین این کاهش قیمت‌ها در طول یک ماه گذشته در حدود ۹۱.۴۳ دلار بوده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در طول سه ماه گذشته اونس طلا، ریزش ۸۸ دلاری قیمت را تجربه کرده و از یک‌هزار و ۹۷۷ دلار، بیش از ۸ پله سقوط داشته است. در حال حاضر طلا در بازار جهانی یک‌هزار و ۸۸۹ دلار قیمت دارد.

پیش‌بینی‌ها بهم ریخت / سقوط سال قیمت طلا رقم خورد

براساس گزارش رویترز، این تصور که قیمت طلا در یک محدوده ایمن بالاتر از ۱۹۰۰ دلار باقی می‌ماند، به چالش کشیده شده است. طلا برای چهارمین هفته پیاپی کاهش قیمت داشت.

قیمت نقدی طلا که معاملات فیزیکی آن را در لحظه نشان می‌دهد و مورد استناد بسیاری از تاجران طلاست، برای دومین روز پیاپی در معاملات آخرین ساعات بعد از ظهر در نیویورک به زیر ۱۸۹۰ دلار رسید.

افزایش ارزش دلار آمریکا از ابتدای هفته گذشته به ضرر طلا بوده است.

گزارش‌های مثبت در مورد اقتصاد آمریکا و نشانه‌های ادامه سیاست افزایش نرخ بهره فدرال رزرو این کشور ارزش دلار را ۰.۵ درصد طی یک هفته گذشته بالا برد. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

دورنمای نرخ بالای بهره هم به بازار طلا آسیب می‌رساند چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد. افزایش نرخ بهره آسیب بسیاری به طلا طی سال گذشته میلادی زده و مانع افزایش قیمت آن در سال جاری شده است.

۲۲۳۲۲۵