شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#جدید#کانادا#مسکو#سفیر روسیه

دیپلمات روس: تحریم‌های غرب علیه روسیه به هیچ جایی نمی‌رسد

دیپلمات روس: تحریم‌های غرب علیه روسیه به هیچ جایی نمی‌رسد

ایرنا نوشت: اولگ استپانوف سفیر روسیه در اوتاوا تحریم‌های جدید کانادا علیه مسکو را «بی‌معنا» خواند و تاکید کرد که سیاست تحریمی غرب علیه کشورش به هیچ جایی نخواهد رسید.

استپانوف جمعه شب گفت: تاکید می‌کنم که سیاست تحریمی غرب به طور کلی جاده‌ای است که به هیچ جایی نمی‌رسد.

وی افزود: دور تازه تحریم‌های ضدروسی کانادا مثل بقیه سیاست‌های کابنیه جاستین ترودو نخست وزیر کانادا علیه روسیه بی‌معناست.

استپانوف هشدار داد: این تحریم‌ها تاثیر عملی نخواهد داشت اما قطعا در یک اقدام متقابل به این تحریم‌ها پاسخ خواهیم داد.

کانادا روز جمعه ۱۵ فرد و سه نهاد روسی را به اتهام نقض حقوق بشر و خشونت علیه منتقدان دولتی تحریم کرد.

کمیته قضایی و تحقیقات و دادگاه‌های فدرال و مقام‌های روسیه نهادها و افرادی هستند که در تحریم‌های جدید کانادا هدف قرار گرفته‌اند.

کانادا پیشتر اعلام کرده بود که تغییر در روابط این کشور با روسیه تنها زمانی اتفاق می‌افتد که مسکو به تهاجم خود به اوکراین پایان دهد و خسارات وارده به این کشور را جبران کند.

کانادا یکی از حامیان اصلی اوکراین است و پس از آغاز جنگ در این کشور صدها مقام و شرکت روس را تحت تحریم‌های گسترده قرار داد. کانادا پس از آغاز جنگ از شهروندان خود خواست که از سفر به روسیه خودداری کنند.

از سوی دیگر، روسیه اردیبهشت ماه از شهروندانش خواست که به دلیل گزارش‌هایی درباره تبعیض علیه روس‌ها و خشونت‌های فیزیکی از سفر به کانادا خودداری کنند.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: به دلیل ثبت موارد متعددی از تبعیض علیه شهروندان روس در کانادا و همچنین خشونت فیزیکی، ما به شما توصیه می‌کنیم که از سفر به این کشور با مقاصد گردشگری، تحصیل و مراودات تجاری خودداری کنید.

۳۱۱۳۱۱