شهر خبر

بایدن: چشم‌انتظار عصر جدیدی از همکاری‌ها هستم

ایسنا نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در آغاز نشست سه‌جانبه با رئیس‌جمهور کره جنوبی و نخست‌وزیر ژاپن عنوان کرد چشم‌انتظار عصر جدیدی از همکاری‌ها میان سه کشور است.

بایدن در جمع یون سوک یول، رئیس‌جمهوری کره جنوبی و فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن گفت: چشم‌انتظار همکاری با هر دوی شما هستم. شما عصر جدیدی از همکاری‌ها را آغاز خواهید کرد و باعث می‌شوید عزم ما برای خدمت به عنوان نیرویی خوب در سرتاسر هند - آرام بار دیگر تجدید شود.

نشست سران آمریکا، کره جنوبی و ژاپن اولین بار است که خارج از یک رویداد چندجانبه صورت می‌گیرد. جو بایدن از یون سوک یول و فومیو کیشیدا در کمپ دیوید در ایالت مریلند ایالات متحده در نزدیکی واشنگتن میزبانی می‌کند.

در همین حال یک مقام ارشد دولت آمریکا به خبرنگاران گفت، رهبران ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن در دیدار سه‌جانبه خود در کمپ دیوید بر تعهدات خود در قبال «امنیت در تنگه تایوان» تاکید خواهند کرد.

این مقام پیش از اجلاس گفت: «در بیانیه مشترک ما سخنانی وجود خواهد داشت که بر تعهد ما به صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان تاکید می‌کند.»

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد که سه طرف متعهد شده‌اند که یک خط تلفن سه‌جانبه برای گفتگو در مورد بحران‌های احتمالی ایجاد کنند اما از بیان اینکه آیا از این خط برای صحبت در مورد حمله احتمالی چین به تایوان استفاده خواهند کرد یا خیر خودداری کرد.

این مقام افزود: «مذاکراتی که بین سه کشور انجام می‌شود، شامل وضعیت امنیتی در منطقه وسیع‌تر هند و اقیانوس آرام است.»

311311