شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#صدا و سیما#جمعه#امام جمعه

امام جمعه قزوین: صدا و سیما افراد با ژست‌ عروسکی را مجری نکند/ با قدرت نظامی خود آمریکا را سرجایش نشاندیم

امام جمعه قزوین: صدا و سیما افراد با ژست‌ عروسکی را مجری نکند/ با قدرت نظامی خود آمریکا را سرجایش نشاندیم

تسنیم نوشت:آیت‌الله عبدالکریم عابدینی: امروز آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند و حواسشان جمع شده که طرف مقابلشان آنها را تنبیه خواهد کرد. اگر روزی در شاه‌چراغ فتنه‌سازی کردند و تروریستی را فرستادند، فردای آن روز کارخانجات تولید سلاح و مهمات آنها منفجر شد و این همان سیلی‌های محکمی است که از نظام مقدس جمهوری‌ اسلامی دریافت کردند.

امام جمعه قزوین گفت: امروز ما قدرت نظامی و دفاعی داریم که آمریکایی‌ها را سر جای خودشان نشاندیم.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی اقامه شد، با اشاره به فرارسیدن روز جهانی مسجد گفت: هر کسی اعم از عضو هیئت امنا، امام جماعت و بانی مسجد احساس کند مالک مسجد است، این مسجد را نفهمیده است. هر کسی باید بداند مسجد متعلق به خداست و باید کار خدایی در آنجا انجام شود.

وی اضافه کرد: هر کسی در مسجد «منم منم کرد» معلوم است این فرد اهل مسجد نیست. ما همه خادم مسجد هستیم که برخی خدمات پزشکی و بعضی خدمات علمی، اجتماعی و مواساتی به مسجد می‌کنند.

عابدینی با اشاره به فرارسیدن روز صنعت دفاعی گفت: بعضی از افراد از روی جهالت و نادانی در ابتدای انقلاب می‌گفتند که جنگنده‌های آمریکایی را پس بدهید. بعضی از اینهایی که این حرف‌ها را زدند، آیه قرآن مبنی بر تجهیز و قدرت‌مندسازی علیه دشمنان را نفهمیده بودند.

وی ادامه داد: امروز ما قدرت نظامی و دفاعی داریم که آمریکایی‌ها را سر جای خودشان نشاندیم. در حالی که در همین خلیج فارس آمریکایی‌ها خیلی‌راحت یکی از هواپیماهای مسافربری ما را زدند و سرنگون کردند و ۳۰۰ نفر را به شهادت رساندند و از عامل این جنایت جنگی به عنوان قهرمانی ملی در آمریکا یاد شد، یعنی آمریکایی‌ها این اندازه برای تحقیر و توهین به ما آمادگی داشتند.

عابدینی تصریح کرد: امروز آمریکایی‌ها هیچ غلطی نمی‌توانند کنند و حواسشان جمع شده که طرف مقابلشان آنها را تنبیه خواهد کرد. اگر روزی در شاه‌چراغ فتنه‌سازی کردند و تروریستی را فرستادند، فردای آن روز کارخانجات تولید سلاح و مهمات آنها منفجر شد و این همان سیلی‌های محکمی است که از نظام مقدس جمهوری‌ اسلامی دریافت کردند.

خطیب جمعه قزوین در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به آغاز هفته دولت در هفته پیش رو گفت: همه ما قدردان خدمات همه دست‌اندرکاران دولت و قوه مجریه هستیم و برای همه کارهایی که انجام دادند، تشکر می‌کنیم. می‌دانیم هر کجای کار می‌لنگد دولت می‌خواهد کار پیش برود، اما مسئولی شایستگی آن مسئولیت را ندارد و هدیه دولت به مردم را تلخ می‌کند.

عابدینی افزود: خواهش ما این است که بازماندگان دولت قبل و کسانی که پیشتر هم قصد خدمت داشتند و در جاهایی سفارشی منصوب شدند و با گرفتاری‌های مردم سروکاری ندارند، بازماندگانشان هم با مدیرانی لایق و متخصص جابه‌جا شوند و نه آدم‌های سفارشی تا خدمت‌رسانی دولت به مردم به واسطه آدم‌های نالایق دچار انسداد شود و خدمت‌گذاری به مردم به سهولت انجام شود.

وی ادامه داد: بعضی از اشخاص صاحب نفوذ و قدرت اصرار دارند یک کسی را با سفارش جای بنشانند و مدیر کنند و باید مدیران بدانند پشت سفارش انتظارات بیجا و طمع‌ است. همه آن کسانی که می‌خواهند مدیر جابه‌جا کنند، سایر جایشان بنشینند تا دولت خدمتگزار بهتر بتواند به وظایف خودش بپردازد.

نماینده ولی فقیه در استان با انتقاد از برخی رویکردهای مدیران رسانه ملی گفت: آن مجری که با تلویزیون کسب شهرت می‌کند، ولی لیاقت آن را ندارد و از این شهرت سوء استفاده و فردا به این ملت خیانت می‌کند. بنابراین از مدیران رسانه ملی انتظار داریم مجریان را به خاطر ژست عروسکی مورد استفاده قرار ندهد و به ماهیت شخصیتی و به ایمان، تقوا، انسانیت و جوانمردی آنها پی ببرد تا فردا خائن و وطن‌فروش نباشند.

۲۱۶۲۱۷