شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#کارت سوخت#ایران

تعداد کارت سوخت پمپ بنزین‌های تهران تغییر می‌کند + جزییات

ایلنا: از وزارت نفت، جلیل سالاری امروز (پنجشنبه ۲۶ مرداد) در حاشیه بازدید محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری و جواد اوجی، وزیر نفت از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و ارتباط زنده با مناطق شرکت ملی پخش در سراسر کشور با اشاره به اینکه در این ایام با جو و جریان رسانه‌ای که در فضای مجازی شکل گرفت، مراجعه مردم به جایگاه‌های عرضه سوخت بیشتر شد، افزود: در داخل تهران تعداد جایگاه‌های سوخت یک‌سوم سه کلانشهر اما مصرف بنزین معادل ۳ کلانشهر است و به نوعی تراکنشی که انجام شد ۹ میلیون تراکنش بود که در کلانشهر دیگر ۳ میلیون تراکنش است بنابراین این افزایش ۹۰ درصدی یکی از دلایلی بود که سوخت‌گیری در برخی جایگاه‌ها را با تاخیر همراه کرد.

وی به مصوبه مجلس شورای اسلامی برای الزام استفاده از کارت سوخت شخصی تا پایان شهریورماه امسال اشاره کرد و ادامه داد: از این رو برای ایجاد مزیت در استفاده از کارت سوخت شخصی، محدودیت‌هایی بر روی کارت سوخت جایگاه‌ها اعمال شد و برخی کارت‌های جایگاه‌داران را نیز غیرفعال کردیم.

معاون وزیر نفت تاکید کرد: با دستور امروز معاون اول رئیس‌جمهوری، قرار بر این شد تا در جایگاه‌هایی که با تراکم و ازدحام روبه‌رو هستند، کارت‌های اضافه اختصاص دهیم و به دستور معاون اول رئیس‌جمهوری تعداد کارت‌های سوخت در برخی جایگاه‌ها را افزایش می‌دهیم.

سالاری با اشاره به اینکه در کارت‌های سوخت جایگاه‌داران بعد از ۲۵۶ تراکنش، با وجود سهمیه در آن کارت، استفاده محدود می‌شود، گفت: با افزایش تعداد کارت‌های سوخت در جایگاه‌های پرتراکم، تحویل سوخت بدون مشکل انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی با وجود اینکه کارت شخصی دارند اما چون نرخ دوم ثابت است علاقه‌ای به استفاده از کارت شخصی ندارند، افزود: تکلیف قانون بود که در این شرایط از سیستم کارت شخصی استفاده کنیم و نگاه این بود که بتوانیم پایش را انجام دهیم و هیچ برنامه‌ای برای تغییر قیمت وجود نداشت.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه سیاست‌ها غیرقیمتی و پایشی بوده است، تصریح کرد: با این حال فضاسازی‌ها از سوی رسانه‌های معاند همواره وجود دارد و دشمن در صورت وجود آرامش و امنیت در کشور، به‌دنبال آسیب به امنیت انرژی خواهد بود.

سالاری تاکید کرد: ۶۰ درصد از سوخت کشور توسط ناوگان جاده‌ای جابه‌جا می‌شود و اگر ازدحامی در جایگاه‌های سوخت وجود دارد این ازدحام در انبارهای نفت نیز هست.

وی با اشاره به اینکه در دولت پیش سیاست‌های یک‌شبه درباره قیمت بنزین وجود داشت، گفت: در آن دولت، زیرساخت هم ایجاد نشد و ما اکنون با همان زیرساخت‌های گذشته رشد ۱۳ درصدی مصرف بنزین را پوشش می‌دهیم.