شهر خبر

امام جمعه شیراز: زمینه گناه در فضای مجازی به شدت فراهم است / مردم فارس از جمله کسانی هستند که امنیت را به دمشق باز گرداندند

امام جمعه شیراز: زمینه گناه در فضای مجازی به شدت فراهم است / مردم فارس از جمله کسانی هستند که امنیت را به دمشق باز گرداندند

ایسنا نوشت: دژکام، امام جمعه شیراز متذکر شد: شیطان جلوه‌های گناه را در جامعه افزایش داده است از اینرو باید مسلمانان نگاه، زبان و گوش خود را کنترل کنند این در حالی است که در فضای مجازی زمینه گناه به شدت فراهم است پس برای مسلمانان لازم است که تقوا را رعایت کنند.

امام‌جمعه شیراز گفت: شیطان زمینه گناه را در فضای مجازی فراهم کرده و مسلمانان باید در این فضا تقوا پیشه کنند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شیراز بیان کرد: دشمن در تلاش است تا مردم مسلمان ایران دست از ولایت بردارند و برای رسیدن به این خواسته نسبت به انجام اقدامات تروریستی اقدام می‌کنند.

وی اضافه کرد: دشمنان باید بدانند که رفتار آنان هیچگاه از حافظه تاریخی ملت مسلمان پاک نخواهند شد و حاضر به همراهی با شما نخواهند بود بلکه خواسته مردم مقابله سریع با مسببان این حادثه تروریستی است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: امامت و ولایت در اندیشه‌های معارف اسلامی علاوه بر اینکه در دنیا دارای مسئولیت و نقش هدایتگری برای مردم است، در جهان آخرت نیز عاملی برای شفاعت مردم است.

امام جمعه شیراز در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه شیراز متذکر شد: شیطان جلوه‌های گناه را در جامعه افزایش داده است از اینرو باید مسلمانان نگاه، زبان و گوش خود را کنترل کنند این در حالی است که در فضای مجازی زمینه گناه به شدت فراهم است پس برای مسلمانان لازم است که تقوا را رعایت کنند.

آیت الله دژکام در خصوص روز صنایع دفاع نیز بیان کرد: دستگاه‌های نظامی، انتظامی و امنیتی در جامعه در حال تلاش هستند تا امنیت مردم تأمین شود و بتوان به به‌روزترین تجهیزات نظامی دسترسی داشت از اینرو باید جایگاه این افراد در کشور مورد تقدیر تمامی آحاد جامعه باشد.

وی اضافه کرد: امروزه با تلاش‌های نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و مردم اقتدار به کشور بازگشته و دیگر خبری از استعمار کشورهای غربی نیست از اینرو سران این کشورها از انقلاب مردم ایران خشمگین و ناراحت است و در تلاش بوده تا مشکلات مختلفی برای ملت ایران ایجاد کنند.

خطیب جمعه شیراز افزود: حرم مطهر شاه چراغ (ع) طی ۱۰ ماه دو بار مورد هجمه دشمنان قرار گرفته و دشمن دانسته فارس و شیراز در دفاع از حرم و حاج قاسم سلمانی چه اقداماتی انجام داده است.

آیت الله دژکام اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین کانون‌های تربیت مدافعان حرم، استان فارس و شیراز است و دشمن فکر می‌کند می‌تواند با انجام حمله‌های تروریستی یاس و ناامیدی را در جامعه منتشر کند اما از این موضوع غافل است که مردم مسلمان فارس هیچگاه نگرانی به دل وارد نمی‌کنند و تا آخرین قطره خون از کشور دفاع خواهند کرد.

وی تاکید کرد: مردم فارس از جمله کسانی هستند که امنیت را به دمشق باز گرداندند و این افراد هیچ گاه در تأمین امنیت شهر و دیار خود نیز به مشکل بر نخواهند خورد.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه رهبری تاکید ویژه‌ای بر مردمی سازی فعالیت‌های اجتماعی دارند، تاکید کرد: شامگاه یکشنبه در حرم نیز شاهد بودیم که مردم پای کار آمده و یک جوان برومند که دارای غیرت علوی است با دست خالی تروریست مسلح تکفیری در حرم مطهر شاه چراغ (ع) را خلع سلاح کرد.

۲۱۶۲۱۷