شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#تیم ملی#انگلیس#خبر ورزشی

انتخاب خبرساز برای سرمربیگری تیم ملی

انتخاب خبرساز  برای سرمربیگری تیم ملی

خبر ورزشی نوشت: اتحادیه فوتبال انگلیس تایید کرد که سرمربی زنان انگلیس می‌تواند هدایت تیم مردان را بر عهده بگیرد.

سارینا ویگمن، مربی تیم ملی زنان انگلیس، توسط اتحادیه فوتبال (FA) به عنوان جانشین احتمالی گرت ساوتگیت، سرمربی تیم ملی مردان انگلیس، در نظر گرفته می‌شود.

ویگمن در سال ۲۰۲۱ به این سمت منصوب شد و یک سال پس از قهرمانی در یورو ۲۰۲۲، انگلیس را به فینال جام جهانی زنان رساند. قرارداد ساوت‌گیت در سال ۲۰۲۴ به اتمام می‌رسد و مارک بولینگام، مدیر اجرایی اتحادیه فوتبال انگلیس، پیشنهاد کرده است که سرمربی هلندی بین گزینه‌هایی که برای مربیگری تیم ملی مردان در نظر گرفته می‌شود حضور داشته باشد.

بولینگام روز پنجشنبه گفت: «مردم همیشه می‌گویند این بهترین مرد برای این شغل یا بهترین انگلیسی است. چرا حتما باید مرد باشد؟ فکر می‌کنم بهتر است که بگوییم: او بهترین شخص برای مربیگری تیم است. سارینا کار بزرگی انجام داده و امیدواریم که برای مدت طولانی به این کار ادامه دهد. من فکر می‌‎کنم سارینا می‌تواند هر کاری که می‌خواهد در فوتبال انجام دهد. اگر در مقطعی در آینده تصمیم بگیرد که وارد بازی مردانه شود، واقعاً جالب خواهد شد. او در هر راهی که قدم بردارد موفق خواهد شد.»

ویگمن که اولین مربی‌ای است که دو کشور را به فینال جام جهانی برده (با بردن هلند به فینال سال ۲۰۱۹)، در ۳۸ بازی به عنوان سرمربی انگلیس تنها یک بار شکست خورده است. انگلیس روز یکشنبه در فینال جام جهانی به مصاف اسپانیا می‌رود. شیرزن‌ها سال گذشته در راه رسیدن به قهرمانی یورو، اسپانیایی‌ها را شکست دادند.

257 251