شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا

ادعای سخنگوی پنتاگون:

حضور نظامی آمریکا در خلیج‌فارس بر فعالیت‌های مخرب ایران تاثیر بازدارنده دارد

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، روز پنجشنبه ۲۶ مرداد مدعی شد که حضور نظامی ایالات متحده و متحدانش در منطقه خلیج فارس تاثیر بازدارنده بر فعالیت‌های «مخرب» ایران دارد.

حضور نظامی آمریکا در خلیج‌فارس بر فعالیت‌های مخرب ایران تاثیر بازدارنده دارد
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۷ ۰۸:۴۷:۵۳
اعتمادآنلاین |

پت رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، روز پنجشنبه ۲۶ مرداد مدعی شد که حضور نظامی ایالات متحده و متحدانش در منطقه خلیج فارس تاثیر بازدارنده بر فعالیت‌های «مخرب»  ایران دارد.

به گزارش انتخاب، سخنگوی پنتاگون در نشست خبری خود و در پاسخ به این پرسش که آیا حضور نظامی آمریکا تاثیری بر کاهش «اقدامات» ایران داشته است گفت: «از نظر آماری و تاثیر(حضور نظامی) بر فعالیت‌های مخرب، این روندی است که به مرور زمان مشخص خواهد شد. ما معتقدیم که اکنون با همکاری نزدیک با متحدان و شرکای خود در منطقه اثر بازدارنده‌ای داریم. به همین دلیل است که نیروهای بیشتری را در منطقه مستقر کردیم.»

وزیر دفاع آمریکا روز ۲۹ تیر ماه اعلام کرده بود که در واکنش به تلاش‌های اخیر ایران برای توقیف کشتی‌های تجاری در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز علاوه بر ارسال جنگنده‌های اف- ۳۵ و اف- ۱۶ و ناوشکن مجهز به موشک‌های هدایت‌شونده، دستور اعزام بخشی از نیروهای واحد آبی-خاکی ارتش این کشور را به منطقه تحت پوشش مسئولیت سنتکام صادر کرده است.

پت رایدر در ادامه تصریح کرد: « ما امیدواریم که (فعالیت‌های مخرب) روند نزولی داشته باشد، اما در نهایت، این موضوع به ایران بستگی دارد. در همین حال، ما تمامی توان خود را برای حصول اطمینان از تضمین امنیت و ثبات منطقه و تردد آزاد کشتی‌های تجاری در منطقه به کار خواهیم گرفت.»

پیشتر خبرگزاری آسوشیتدپرس در ۱۲ مرداد، با استناد به منابع رسمی، از طرح آمریکا برای استقرار تفنگداران دریایی بر عرشهٔ کشتی‌های تجاری در تنگهٔ هرمز به‌منظور جلوگیری از تعرض نیروهای نظامی ایران به آزادی کشتی‌رانی در خلیج فارس خبر داده بود.