شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#ثابت#نفت

خیال روس ها راحت شد / هند مشتری ثابت نفت روسیه

خیال روس ها راحت شد / هند مشتری ثابت نفت روسیه

انتظار می‌رود واردات نفت هند از روسیه تا زمانی که تخفیف‌های عرضه شده، بالاتر از هزینه‌های واردات باشد، ادامه پیدا کند.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: هند به خرید میزان زیادی نفت از روسیه با وجود کاهش اختلاف قیمت آن با نفت برنت، ادامه می‌دهد.

طبق داده‌های قیمت‌گذاری آژانس آرگوس، قیمت نفت اورال که گرید نفتی صادراتی اصلی روسیه است و به سواحل غربی هند تحویل داده شد، در اوایل ماه اوت، به ۸۱ دلار در هر بشکه رسید. درست یک ماه قبل، قیمت آن حدود ۶۸ دلار بود.

به گفته منابع آگاه، با این حال، خریدها آهسته نشده است زیرا گریدهای نفتی مشابه که از سوی تولیدکنندگان خاورمیانه عرضه می‌شوند، گرانتر هستند.

یک تحلیلگر بانک سیتی به بلومبرگ گفت: این دیدگاه وجود داشت که هند ظرفیت محدودی برای پالایش گرید نفتی ترش روسیه دارد که می‌تواند محدودیت طبیعی برای واردات از روسیه ایجاد کند.

به گفته سامیران چاکرابورتی، اقتصاددان ارشد این بانک وال استریت، اکنون به وضوح روشن شده است که چنین محدودیتی وجود ندارد. این امر به معنای آن است که پالایشگاه‌های هندی می‌توانند به واردات نفت روسیه تا زمانی که تخفیف‌ها نسبت به هزینه لجستیکی واردات بیشتر باشد، ادامه دهند.

بانک هندی بارودا، اوایل امسال گزارش کرد که صادرات نفت روسیه به هند در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱، ده برابر شده است.

در امسال، صادرات محموله‌های نفت روسیه به هند همچنان قوی ماند و روسیه با کنار زدن عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت به هند شد. ایندین اکسپرس به نقل از داده‌های شرکت کپلر نوشت: صادرات نفت روسیه به هند در ژوئن، به رکورد ۲.۲ میلیون بشکه در روز رسید.

با این حال انتظار می‌رود که صادرات روسیه در ژوئیه، به دلیل تقاضای داخلی بیشتر و تقاضای کمتر در هند در بحبوحه فصل باران‌های موسمی که با تعطیلی جزئی پالایشگاه‌ها برای تعمیرات و نگهداری مصادف است، کاهش پیدا کند.

کپلر انتظار دارد به محض پایان فصل باران‌های موسمی، صادرات نفت روسیه به هند بهبود پیدا کند و ویکتور کاتونا، تحلیلگر این شرکت، سیل محموله‌های نفت روسیه به هند از اکتبر به بعد را پیش‌بینی می‌کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، واندانا هاری، تحلیلگر انرژی شرکت" واندا اینسایتس" به بلومبرگ گفت: تا زمانی که قیمت نفت روسیه نسبت به گریدهای نفتی بر اساس تحویل در محل، ارزانتر باشد، تقاضا برای آن در هند وجود خواهد داشت.