شهر خبر

مجلس لایحه حجاب را علنی و شفاف بررسی کند / تبعات چنین قانون‌نویسی نادرستی، گریبان جامعه و مردم و تصویب‌کنندگان را خواهد گرفت

مجلس لایحه حجاب را علنی و شفاف بررسی کند / تبعات چنین قانون‌نویسی نادرستی، گریبان جامعه و مردم و تصویب‌کنندگان را خواهد گرفت

روزنامه هم میهن نوشت: رسیدگی به این قانون از سوی این ده نفر مطلقاً نافی مسئولیت دیگر نمایندگان و به‌طور مشخص رئیس و هیئت‌رئیسه مجلس نیست. فردای روزگار نگویید ما نبودیم و مسئولیت نداریم.

روزنامه هم میهن از اصل ۸۵ شدن لایحه حجاب انتقاد کرده و با تاکید بر رسیدگی علنی و شفاف این لایحه در مجلس به مجلش هشدار داده فردای روزگتر نگویید ما نبودیم و مسئولیت نداریم!

رسیدگی غیرعلنی به یکی از لوایح قانونی مهم و مورد توجه میلیون‌ها نفر از مردم یعنی پوشش زنان که از سوی فقط ده‌ نماینده در پشت درهای بسته انجام می‌شود، اقدامی نادرست است که به‌طور طبیعی هنگام اجرا و در عمل عوارض فراوانی در پی خواهد داشت، چون مفاد آن مبتنی بر خواست عمومی نیست.

در ادامه این گزارش تاکید شده است: رسیدگی علنی به این لایحه حق مردم و افکار عمومی است. اگر قرار باشد که مردم قانونی را رعایت کنند باید آن را درست و عادلانه بدانند. رسیدگی غیرعلنی ناشی از آگاهی نمایندگان به قابل‌دفاع نبودن لایحه است. نکته مهم این است که رسیدگی به این قانون از سوی این ده نفر مطلقاً نافی مسئولیت دیگر نمایندگان و به‌طور مشخص رئیس و هیئت‌رئیسه مجلس نیست. فردای روزگار نگویید ما نبودیم و مسئولیت نداریم. آنان که کشور را با بحران مواجه می‌کنند، خوب می‌دانند که دارند چه می‌کارند و چه درو خواهند کرد. اگر دلایل برای رسیدگی به این لایحه یا طرح قانونی کافی است حتماً آن را در صحن علنی مطرح کنید و اگر کافی نیست،‌ که نیست،‌ خیلی زودتر از آنچه که فکر می‌کنید تبعات چنین قانون‌نویسی نادرستی، گریبان جامعه و مردم و تصویب‌کنندگان را خواهد گرفت.

۲۱۶۲۲۰