شهر خبر

واکنش پاکستان به توافق اخیر تهران-واشنگتن

واکنش پاکستان به توافق اخیر تهران-واشنگتن

ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با استقبال از توافق اخیر جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده برای مبادله زندانیان،گفت: ما از هرگونه تعاملات صلح‌آمیز میان دوستان خود حمایت می‌کنیم.

امروز در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود در اسلام‌آباد گفت: پاکستان روابط نزدیکی با آمریکا دارد و جمهوری اسلامی ایران نیز دوست نزدیک پاکستان است.

وی با استقبال از توافق اخیر ایران و آمریکا برای مبادله زندانیان و دسترسی تهران به دارایی‌های مسدود شده خود در نتیجه اعمال تحریم‌های غیرقانونی ایالات متحده، افزود: اسلام‌آباد از تعاملات صلح آمیز و گفت وگوهای سازنده میان دوستان خود همواره حمایت می‌کند.

وی درباره روابط پاکستان با چین به ویژه حادثه اخیر سوء قصد به مهندسان چینی در بندر گوادر از سوی عناصر تروریستی، گفت: پاکستان متعهد به تامین امنیت اتباع چینی است و هر دو کشور درباره مبارزه با پدیده تروریسم همکاری‌های قوی با یکدیگر دارند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان تاکید کرد ‌که هرگونه تلاش برای تخریب روابط نزدیک و راهبردی ما با چین محکوم به شکست است و ما به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم که روابط دو کشور را تحت تاثیر قرار دهند.

ممتاز زهرا اظهار داشت که عناصر تروریستی که به کاروان مهندسان چینی حمله کردند طی واکنش سریع نیروهای امنیتی پاکستان کشته شدند و خوشبختانه هیچ آسیبی به اتباع چینی وارد نشد.

وی درباره آخرین تحولات مرتبط با روابط پاکستان با افغانستان و چالش تروریسم در مرزهای دو کشور، گفت: اسلام‌آباد همواره با هیات حاکمه موقت افغانستان در ارتباط است و ما انتظار داریم تا کابل به تعهدات خود مبنی بر مقابله با تروریسم عمل کند.

زهرا با اذعان به اینکه روابط پاکستان با افغانستان تحت تاثیر معضل تروریسم قرار گرفته است، نسبت به استفاده عناصر تروریستی از قلمروی افغانستان برای حمله به پاکستان ابراز نگرانی کرد.

310310