شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#هلند#رکود#اقتصاد#بهبود#تولید#صنعتی

از رکود در اقتصاد هلند تا بهبود تولید صنعتی در آمریکا

از رکود در اقتصاد هلند تا بهبود تولید صنعتی در آمریکا

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

روزنامه فایننشال تایمز (The Financial Times) در تاریخ ۱۷ آگوست ۲۰۲۳ (۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۲ ) در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

بر اساس آمارهای رسمی، اقتصاد هلند در سه ماهه دوم ۰.۳ درصد کاهش داشته است. به گفته اداره مرکزی آمار (CBS) کاهش تولید ناخالصی عمدتا به دلیل کاهش تراز تجاری و مصرف خانوارها در کشور است.

 

مقامات آماری بریتانیا روز چهارشنبه اعلام کردند که نرخ تورم سالانه در بریتانیا در ماه جولای به ۶.۸ درصد رسیده است که نسبت به ۷.۹ درصد در ژوئن کاهشی بوده است.

Financial Times 17 August

روزنامه واشینگتن پست (The Washington Post) همچنین در بخش اقتصادی نسخه امروز خود به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

بر اساس داده‌های فدرال رزرو در روز چهارشنبه، تولید صنعتی ایالات متحده در ماه جولای ۱ درصد افزایش داشته است. این رقم پس از کاهش ۰.۸ درصدی در ماه ژوئن بسیار بالاتر از تخمین‌های افزایش ۰.۳ درصدی بود.

 

قیمت مسکن در ۴ شهر بزرگ چین در بحبوحه مشکلات جاری بدهی و کاهش سرمایه‌گذاری در بخش املاک و مستغلات ادامه دارد.

The Washington Post 17 August

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش بین‌الملل اعلام کرد:

 

شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه تیراندازی در زیارتگاه مسلمانان شیعه در شهر شیراز ایران را محکوم کرد. شورای امنیت با تاکید بر اینکه عاملان، تامین‌کنندگان مالی و حامیان این حملات وحشیانه باید به‌دست عدالت سپرده شوند، از همه کشورها خواست به تعهدات خود در چارچوب قوانین بین‌المللی عمل کنند و در این زمینه با جمهوری اسلامی ایران همکاری کنند.

 

سخنگوی دولت آلمان، کریستین هافمن می‌گوید: قرآن سوزی، بی‌احترامی است. وی در پاسخ به سوال آنادولو در یک کنفرانس خبری در برلین گفت: ما چنین اقداماتی را بی‌احترامی و نامناسب می‌دانیم. عوامل این جریان به دنبال تفرقه افکنی هستند.

The New York Times 17 August