شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#ترامپ#آمریکا#ریاست جمهوری

پیشنهاد زمانی برای محاکمه ترامپ به اتهام دستکاری در انتخابات جورجیا

پیشنهاد زمانی برای محاکمه ترامپ به اتهام دستکاری در انتخابات جورجیا

ایرنا نوشت: دادستان ناحیه فولتون (Fulton) پیشنهاد داد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا در تاریخ چهارم مارس ۲۰۲۴ (۱۴ اسفند) به اتهام دستکاری در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری در ایالت جورجیا، پای میز محاکمه حاضر شود.

به نقل از تارنمای روزنامه لو فیگارو، (Fani Willis) پیش از این ترامپ را به تلاش برای دستکاری در انتخابات یاد شده در ایالت کلیدی جورجیا متهم کرده بود.

وی چهارشنبه شب در موضع‌گیری جدید خود پیشنهاد داد که محاکمه رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا به همراه ۱۸ متهم دیگر مرتبط با این پرونده، در چهارم مارس سال آتی میلادی آغاز شود.

ویلیس اظهار داشت: این تاریخ را از آن جهت انتخاب کرده تا تداخلی با دیگر دعاوی فدرال یا ایالتی علیه ترامپ وجود نداشته باشد. با این حال انتخاب تاریخ محاکمه در نهایت بر عهده قاضی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، این پرونده چهارمین کیفرخواست جنایی علیه ترامپ است؛ چهره‌ای که بار دیگر برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده اعلام نامزدی کرده و همچنان در انتخابات مقدماتی جمهوریخواهان مورد توجه قرار دارد.

سهل‌انگاری در مدیریت اسناد محرمانه، جعل اسناد حسابداری، توطئه علیه موسسات آمریکایی پس از انتخابات ۲۰۲۰ و پرداخت رشوه به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن از جمله پرونده‌های قضایی ترامپ است.

لو فیگارو یادآوری کرد: انتظار می‌رود که ترامپ در ارتباط با پرونده اسناد طبقه‌بندی شده در ۲۰ می (۳۱ اردیبهشت) ۲۰۲۴ و برای پرداخت [رشوه] به بازیگر فیلم‌های مستهجن در ۲۵ مارس (۶ فروردین) به پای میز محاکمه کشیده شود.

310310