شهر خبر

پروژه چینی سازی دین اسلام با دعوت از سفرای ۲۵ کشور به منطقه مسلمان نشین سین کیانگ!

پروژه چینی سازی دین اسلام با دعوت از سفرای ۲۵ کشور به منطقه مسلمان نشین سین کیانگ!

مبلغ نوشت: به منظور تلاش های دولت چین در چینی سازی دین اسلام در این کشور وزارت خارجه چین خبر از بازدید ۴۰ نفر از سفرا و نمایندگان ارشد ۲۵ کشور از جمله برخی کشورهای اسلامی شامل ایران، پاکستان، مالزی، مصر،قزاقستان و ازبکستان از شهرهای کاشغر،ارومچی و آق رو استان مسلمان نشین سین کیانگ چین داد.

«» نوشت: به منظور تلاش های دولت چین در در این کشور وزارت خارجه چین خبر از بازدید ۴۰ نفر از سفرا و نمایندگان ارشد ۲۵ کشور از جمله برخی کشورهای اسلامی شامل ایران، پاکستان، مالزی، مصر،قزاقستان و ازبکستان از شهرهای کاشغر،ارومچی و آق رو استان مسلمان نشین سین کیانگ چین داد.

هدف از بازدید نمایندگان این کشور ها، دیدن توسعه و شکوفایی شهرها، وضعیت زندگی مردم، دموکراسی، حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی و عدالت در این منطقه بود.

به گزارش سایت وزارت امور خارجه چین، این هیات نمایندگان و دیپلمات های خارجی از نزدیک پیشرفت ها، توسعه، آزادی عقاید مذهبی، پیشرفت اقتصادی مردم و وجود فناوری های پیشرفته حوزه های شهری و روستایی از جمله مکانیزه شدن صنعت کشاورزی در این منطقه را مشاهده کردند.

در اردیبهشت ماه سال جاری نیز چین نمایندگانی از ۱۴ کشور جهان از جمله چند کشور مسلمان را برای دیدن وضعیت زندگی مردم استان سین کیانگ و شرایط آنان با هدف پاسخگویی به برخی مسائل و اتهامات حقوق بشری که در خصوص این منطقه از سوی برخی دولت های غربی مطرح می شود، دعوت کرده بود.
براساس آنچه وزارت امور خارجه چین گزارش کرده است، آنچه هیات خارجی در استان سین کیانگ مشاهده کرده، مردمی شاد ، یک منطقه امن و با ثبات و پیشرفته به لحاظ فناوری و اقتصادی است و خبری از ادعاهای رسانه های غربی مبنی بر کار اجباری و نسل کشی در این منطقه نبود.

پروژه چینی سازی دین اسلام با دعوت از سفرای ۲۵ کشور به منطقه مسلمان نشین سین کیانگ!

دولت مرکزی چین سالیان سال است که توسط قرنطیه، حبس، نسل کشی، آزار و اذیت و سرکوب و نقض حقوق اقلیت های دینی نظیر مسلمانان ایغور و… پروژه چینی سازی ادیان را در بایکوت کامل رسانه ای پیش می برد.

رسانه های غربی با ادعای حقوق بشری، دولت چین را به نسل کشی و کار اجباری متهم کرده اند که در همین راستا مقامات چین در پاسخ به ادعاهای این رسانه ها، مقامات سیاسی کشورهای مختلف را به این منطقه دعوت نموده تا با حضور دراین منطقه و مشاهده وضعیت زندگی مردم استان مسلمان نشین سین کیانگ توطئه های کشور های غربی را خنثی کنند.