شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#عربستان#عربستان سعودی

آمریکا: گفت‌وگوها برای برقراری روابط میان ریاض و تل‌آویو ادامه می‌یابد

آمریکا: گفت‌وگوها برای برقراری روابط میان ریاض و تل‌آویو ادامه می‌یابد

ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از ادامه تلاش‌ها و گفت‌وگوهای واشنگتن برای نهایی کردن توافق عادی‌سازی روابط میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی خبر داد.

به نقل از خبرگزاری شهاب، ودانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره اظهار کرد: «ما به مذاکرات خود برای دستیابی به عادی‌سازی کامل روابط میان تل‌آویو و شرکای منطقه‌ای از جمله عربستان سعودی ادامه می‌دهیم.»

ودانت پاتل افزود: «ما همچنان معتقدیم که ادغام منطقه‌ای به نفع امنیت ملی آمریکا و همچنین شرکای منطقه‌ای ماست.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره اظهارات اخیر الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که پس از تعیین سفیر عربستان در فلسطین تاکید کرده بود اجازه ایجاد یک دفتر دیپلماتیک در قدس اشغالی را نخواهد داد، گفت: «اظهار نظر در این باره مختص خود عربستانی‌ها و اسرائیلی‌هاست.»

اخیرا صحبت‌ها درباره نزدیک بودن عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان با میانجیگری آمریکا افزایش یافته است. ریاض درباره این صحبت‌ها سکوت اختیار کرده است. عربستان بارها اعلام کرده بود که حل نزاع رژیم صهیونیستی و فلسطین باید شامل تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی باشد.

در همین راستا، گمانه‌زنی‌ رسانه‌ای درباره خواسته هسته‌ای عربستان سعودی به عنوان یکی از شروط ریاض برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مطرح شده است، اخباری که نگرانی شدید صهیونیست‌ها را به همراه داشته است.

310310