شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#بن سلمان#آمریکا#ولیعهد عربستان

بولتون: احتمالا عربستان برای اعلام سازش با اسرائیل منتظر به تخت نشستن بن سلمان است

بولتون: احتمالا عربستان برای اعلام سازش با اسرائیل منتظر به تخت نشستن بن سلمان است

ایسنا نوشت: مشاور سابق امنیت ملی آمریکا اعلام کرد، ولیعهد عربستان ممکن است برای اعلام عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی منتظر به تاج و تخت نشستن خود بماند.

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه «نیوزمکس» گفت، در یک مرحله معین فرصت خوبی وجود دارد که صهیونیست‌ها و سعودی‌ها با هم سازش کنند، کاری که بحرین و امارات انجام دادند؛ اما به نظر این اتفاق به زودی نمی‌افتد.

وی افزود، مذاکره پیرامون مسائل ممکن است دستیابی به عادی سازی روابط را با خطراتی مواجه کند زیرا ممکن است این مذاکره کل روند عادی سازی روابط را مختل کند.

بولتون گفت، خود سعودی‌ها منتظرند محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به تخت پادشاهی بنشیند، به همین دلیل فرصت زیادی وجود دارد. امید است که با رژیم صهیونیستی سازش کنند این کار هرچقدر زودتر انجام شود بهتر است؛ اما به نظر این سازش به زودی انجام نمی‌شود.

در همین راستا، اندیشکده کشورهای حوزه خلیج فارس در واشنگتن ادعا کرد، در این سازش، رژیم صهیونیستی بیشترین سود را خواهد کرد و هیچ امتیازی به فلسطینی‌ها نخواهد داد، زیرا به مرحله‌ای از جاه طلبی رسیده که آن را وادار می‌کند کل سرزمین فلسطین را به کنترل خود درآورد به همین دلیل درباره شروط ریاض برای عادی سازی روابط مردد است.

یک وبسایت دیگر نوشت، مساله فلسطین و همگرایی ریاض و تهران، دو انگیزه اصلی پیشروی عادی سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی است.

با توجه به اینکه عربستان اخیرا مراودات خود را با رژیم صهیونیستی به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش داده؛ تعدادی هیئت‌های صهیونیستی یهودی را پذیرفته، با چندین شرکت صهیونیستی توافقات تجاری داشته و به هواپیماهای رژیم صهیونیستی اجازه عبور از آسمان خود را داده، آمریکا تلاش می‌کند میان این دو طرف صلح ایجاد کند.

به نقل از سایت عربی «حیات واشنگتن»، صحبت‌هایی زیادی در مورد قرارداد سعودی - آمریکایی- صهیونیستی وجود دارند که طبق آن با عادی شدن روابط ریاض و تل‌آویو، هر سه طرف قرارداد سود می‌کنند؛ رژیم صهیونیستی با عادی سازی روابط با مهمترین کشور اسلامی به یک پیروزی بزرگ دست می‌یابد. عربستان سعودی خواستار در اختیار داشتن فناوری هسته‌ای است. دولت آمریکا هم پیشرفت بی‌سابقه‌ای در خاورمیانه به دست می‌آورد.

310310