شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#مجلس#شورای نگهبان

جنتی در جلسه شورای نگهبان: امیدواریم مرحله پیش ثبت‌نام زمینه‌ساز تحقق راهبرد رقابت انتخابات باشد

جنتی در جلسه شورای نگهبان: امیدواریم مرحله پیش ثبت‌نام زمینه‌ساز تحقق راهبرد رقابت انتخابات باشد

ایلنا نوشت: دبیر شورای نگهبان گفت: در روزهای گذشته مرحله پیش ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را پشت سر گذاشتیم. این امر، طراحی‌های مخالفان نظام برای کمرنگ شدن حضور داوطلبان را خنثی کرد و امیدواریم زمینه‌ساز تحقق راهبرد رقابت انتخابات باشد.

احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲) این شورا ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز اظهار داشت: روز یکشنبه این هفته دشمنان ملت ایران با حمله تروریستی به حرم حضرت احمد بن موسی (ع) تعدادی از هموطنان‌مان را شهید و مجروح کردند.

جنتی به کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که چند روز دیگر سالروز آن است، اشاره کرد و بیان داشت: مطالعه رفتار آمریکایی‌ها در آن حادثه برای همه و به‌ویژه جوانان ضروری است و باعث می‌شود فریب لحن مزورانه آمریکایی‌ها را نخورند.

دبیر شورای نگهبان همچنین اظهار داشت: نگاه دقیق به اتفاقات قرن حاضر، هم ذات استکباری و بناشده بر ظلم جهان سلطه را آشکار می‌کند و هم اثبات می‌کند که تنها راه حفظ عزت و پیروزی در برابر اقدامات آن‌ها مقاومت است.

جنتی به فرارسیدن سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی نیز اشاره کرد و ضمن گرامیداشت این روز گفت: زندگی این عزیزان سرشار از درس‌های گرانقدر صبر و مقاومت است و اثبات می‌کند تنها راه دستیابی به زندگی عزتمندانه، ایستادگی در برابر ظلم ظالمان است.

دبیر شورای نگهبان در بخش پایانی صحبت‌هایش گریزی هم به انتخابات مجلس زد و عنوان کرد: در روزهای گذشته مرحله پیش ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را پشت سر گذاشتیم. این امر، طراحی‌های مخالفان نظام برای کمرنگ شدن حضور داوطلبان را خنثی کرد و امیدواریم زمینه‌ساز تحقق راهبرد رقابت انتخابات باشد.

۲۱۶۲۱۷