شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#سوریه#روابط ایران#ارتش

امیر دادرس: دشمن از توسعه روابط ایران با سوریه و عراق هراس دارد

امیر دادرس: دشمن از توسعه روابط ایران با سوریه و عراق هراس دارد

فارس نوشت :جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه ما با عراق و سوریه هم‌پیمانیِ راهبردی داریم، گفت: امروز مردم هر سه کشور ارتباطی تنگاتنگی با همدیگر دارند و دشمن از توسعه روابط ایران با سوریه و عراق هراس دارد.

امیر سرتیپ محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش صبح امروز (چهارشنبه) در اولین گردهمایی مسئولان کمیسیون نگهداری از اسرای عراقی در دوران دفاع مقدس با عنوان «میهمانان ناخوانده» که در مجموعه فرهنگی رفاهی مروارید دژبان برگزار شد، اظهار داشت: هشت سال درگیر جنگ تحمیلی بودیم و پس از آن یک مأموریت خطیر متوجه شما عزیزان شد که چگونه با اسرای عراقی برخورد و رفتار کنید.

وی ادامه داد: امروز درگیر جنگ دیگری هستیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در فرمایشات خود از آن با عنوان هجمه فرهنگی یاد کرده‌اند.

جانشین فرمانده کل ارتش عنوان کرد: امروزه با ابزار پیشرفته فناورانه فضای مجازی مواجه هستیم که توانسته محیط را به گونه‌ای اشغال کند که بر فکر، هدف‌گذاری و نتیجه‌گیری ما تأثیر مستقیم و عمیقی داشته باشد.

وی افزود: این مسأله به گونه‌ای در کشورمان جاری است که در عین حال ما متولیان خاص و کسانی که برای این امر تجهیز شده باشند و مدون و برنامه‌ریزی شده به مسأله بپردازند، نداریم؛ در نتیجه به دلیل اینکه توجه اساسی در این زمینه صورت نگرفته، امروز جامعه به سراغ فرهنگی می‌رود که فرهنگ دشمنان است.

امیر دادرس گفت: شما عزیزان این رسالت را در سال‌های گذشته به خوبی انجام داده‌اید؛ در آن سال که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) درباره هجمه فرهنگی هشدار داده بودند و در پی آن، مبحث آتش به اختیار و جهاد تبیین را بیان فرمودند. یک سلسله برنامه‌ریزی برای اینکه در این جبهه، ما جامعه را از دست ندهیم، صورت گرفت و شما بنیانگذاران حرکتی بودید که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از آن بهره می‌برَد.

جانشین فرمانده کل ارتش بیان کرد: شما عزیزان همان‌طوری که به ظاهر وظیفه داشتید، غذای اسیران را به موقع تامین کنید و به‌طور منظم از آن‌ها نگهداری کنید، وظیفه فرهنگ‌سازی نیز داشتید که به آن‌ها آموخت که ارزش‌های جامعه اسلامی ایران و مسلمانان عراق مشترک است و این مسأله را به آن‌ها یادآوری کرد که مشترکات جامعه ایرانی و عراقی وسیع و عمیق است.

امیر دادرس عنوان کرد: شما عزیزان به گونه‌ای عمل کردید که دنباله فرهنگی ما را می‌توان امروز در عراق و سوریه مشاهده کرد و ما با این کشورها هم‌پیمانیِ راهبردی داریم. امروز مردم هر سه کشور ارتباطی تنگاتنگی با همدیگر دارند و دشمن از توسعه روابط ایران با سوریه و عراق هراس دارد.

بنابراین گزارش، گردهمایی مسئولان کمیسیون نگهداری از اسرای عراقی در دوران دفاع مقدس با هدف بررسی تحلیلی نحوه نگهداری اسرای عراقی در اردوگاه‌های ویژه نگهداری اسرای جنگی در ایران اسلامی، برگزار شد.

۲۱۶۲۲۰