شهر خبر

برخی از نمایندگان مجلس سرمایه اجتماعی نظام را فراری می‌دهند

دامنه انتقادات درون گروهی اصولگرایان به رفتار و گفتار برخی از نمایندگان مجلس گسترش یافته است.

به گزارش«اطلاعات آنلاین»، انتقادات پیدا و پنهان از مجلس شورای اسلامی در اردوگاه اصولگرایان رو به گسترش است. برخی از فعالان سیاسی بر این باورند که عملکرد ضعیف و بعضا مسئله دار برخی از نمایندگان وابسته به شورای ائتلاف سبب ریزش سرمایه اجتماعی اصولگرایان شده و می شود.

همچنان که غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای اصولگرا در برنامه صف اول شبکه خبر به آن اذعان داشته است« عملکرد بد مجلس یا شورای شهر می‌تواند یکی دیگر از علل کاهش مشارکت باشد».

رئیس شورای ائتلاف اصولگرایان پیش از این نیز در واکنش به عملکرد ضعیف و شبهه برانگیز گروهی از نمایندگان اصولگرا در گفت وگویی اعلام کرد که این شورا تلاش می کند تا افراد انقلابی تری را وارد مجلس آینده کند!

گروه دیگری از منتقدان درون گروهی اصولگرایان معتقدند که رفتار نمایندگان اصولگرا با ادعاهای آرمانی انان تفاوت ماهوی داشته و امکان دفاع از کارنامه این گروه از نمایندگان و به تبع آن جریان اصولگرا را در میان افکارعمومی سلب یا محدودتر کرده است.

همچنان که اقدام اخیر مجلس نیز در ارجاع لایحه جنجالی و حساس عفاف و حجاب به کمیسیون مشترک نیز واکنش ها و انتقادات گسترده ای را در میان اصولگرایان به همراه داشته است. 

برخی دیگر از فعالان سیاسی همسو با اصولگرایان، از عدم تصویب و اجرای طرح شفافیت آرای نمایندگان گلایه مندند. به باور این گروه، اجرای این طرح، تفکرو واکنش نمایندگان مدعی را در برابر افکارعمومی اشکارتر می سازد.

در همین حال، به تازگی غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر سیما در واکنش به عدم شفافیت آرای نمایندگان گفت: معتقدم کسی که از شفافیت می‌ترسد که خائن باشد و هیچ ترسی از شفافیت ندارم؛ باید شفافیت را رعایت کنیم ولی باید مراقب رأی آزاده نماینده و جوسازی‌ها باشیم که توسط مردم مورد آزار و اذیت قرار نگیرد؛ باید در شفافیت ملاحظه‌ای باشد که عده‌ای نتوانند شفافیت را به عنوان چکش سیاسی برای کوبیدن بر سر دیگران مبدل کنند.