شهر خبر

عضو جبهه اصلاحات ایران :اصلاح‌طلبان ورود تشکیلاتی به انتخابات نخواهند داشت

عضو جبهه اصلاحات ایران :اصلاح‌طلبان ورود تشکیلاتی به انتخابات نخواهند داشت

نامه‌نیوز نوشت: یک عضو جبهه اصلاحات ایران گفت: ما به انتخابات و صندوق رأی باور داریم اما باید شرایط برای حضور اصلاح‌طلبان هم فراهم شود

برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب ثبت‌نام اولیه انتخاباتی خود را انجام دادند که حکایت از حضور بخشی از اصلاح‌طلبان در انتخابات است. با این وصف پرسش آن است که جبهه اصلاحات ایران با همین نفرات موجود در انتخابات چه تصمیمی می‌گیرد؟

حسین رسولی، عضو جبهه اصلاحات ایران، درباره این موضوع گفت: «بر اساس موضع جبهه اصلاحات، اصلاح‌طلبان ورود سازمانی و تشکیلاتی به انتخابات مجلس دوازدهم نخواهند داشت و آن افرادی که در ثبت‌نام اولیه خود را انجام دادند، صرف نظر از اینکه تأیید یا ردصلاحیت شوند، در قالب اراده فردی خود عمل کرده‌اند، نه در قالب یک راهبرد تشکیلاتی از سوی جبهه اصلاحات».

او ادامه داد: «تحلیل من این است که بسیاری از عوامل قبلی و تشدیدکننده فعلی به گونه‌ای از سوی مجلس کنار هم قرار گرفته‌اند که عملا امکان تشویق به مشارکت و امکان حضور داوطلبین در انتخابات پیش رو از نامزدهیا بالقوه در گستره ۲۰۵حوزه انتخابیه سلب شده است و کاش سیاسی‌های عمومی که درباره انتخابات مطرح شد و نیز سیاست‌هایی که از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال۹۴ خدمت رهبری ارائه شد، در دستور کار مجلس در جریان تصویب اصلاح قانون انتخابات و تصمیم‌سازان انتخابات قرار می‌گرفت. می‌شد که اصلاح قانون انتخابات به سرزندگی انتخابات کمک کند اما در کمال تأسف روند حرکت مجلس و شورای نگهبان نه‌تنها در مسیر مشارکت‌گرایانه نبود، بلکه بسیاری از مواد و مفاد قانون اخیر انتخابات مسدودکننده راه نیروهای اصلاح‌طلبِ معتقد به نظام اما منتقدِ وضع موجود به عرصه انتخابات بود».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین بیان کرد: «من مانند آقای نبوی باور دارم که جبهه اصلاحات نباید به سمت تحریم انتخابات حرکت کند. در شرایطی که برخی گروه‌ها سعی در پیاده‌کردن نیروهای انقلاب از قطار انقلاب دارد، مرز مشخص ما به عنوان اصلاح‌طلبان درون نظام با جریان برانداز که دنبال سرنگونی نظام هستند، صندوق رأی است. اکنون وضعیتی را ایجاد کرده‌اند که اصلاح‌طلبان ریشه‌داری مانند آقای بهزاد نبوی و دیگر دوستان ریشه‌دار امکان هیچ نقش‌آفرینی در انتخابات را ندارند. ما به انتخابات و صندوق رأی باور داریم اما باید شرایط برای حضور اصلاح‌طلبان هم فراهم شود».

216۲۲۰