شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#باران#آرام#مدیریت بحران

رگبار باران در برخی استان‌ها/ وزش باد و گرد و خاک در شرق کشور

رگبار باران در برخی استان‌ها/ وزش باد و گرد و خاک در شرق کشور

ایسنا نوشت: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از حاکمیت جو آرام در غالب نقاط کشور همچنین رگبار باران در برخی استان‌ها و وزش باد و گرد و خاک در شرق کشور خبر داد.

صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز (۲۵ مرداد) در بیشتر مناطق جو آرام و آسمان صاف است و تنها بعد از ظهر در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات غرب و شرق هرمزگان و جنوب شرق فارس افزایش ابر و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: پنجشنبه(۲۶ مرداد) جوی آرام در کشور برقرار می‌شود. اواخر وقت جمعه(۲۷ مرداد) در ارتفاعات واقع در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: شنبه (۲۸ مرداد) در مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال کردستان و زنجان، غرب گیلان و ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: یکشنبه(۲۹ مرداد) علاوه بر این مناطق در ارتفاعات البرز شرقی نیز بارش رخ می‌دهد.

به گفته ضیاییان طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی سه روز آینده شرق دریای عمان و مرکز و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۶ مرداد) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۲۷ مرداد) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۵ و ۲۶ مرداد) اهواز با دمای ۴۸ و ۴۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۷ و ۸ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مرکز استان کشور است.

۴۷۲۳۶