شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#معاون وزیر#جدید

یک شهرک جدید در اطراف تهران ساخته می‌شود

همشهری آنلاین: خسرو دانشجو با اشاره به این‌که در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری طرح جامع شهرک اعتمادیه تهران در منطقه شهریار مصوب شد، اظهار کرد: این طرح در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن به تصویب رسید و مقرر شده تا با سقف جمعیتی ۳۰ هزار نفر هم پاسخگوی نیاز مردم به مسکن باشد و هم سرریز جمعیتی تهران در این شهر پاسخ داده شود.

وی با بیان این‌که مکان پیشنهادی شهرک اعتمادیه در شهریار با مساحت ۳۴۲ هکتار و سقف جمعیت پذیری ۳۰ هزار نفر در افق جمعیتی ۱۴۱۵ احداث خواهد شد و نظام تراکمی این شهرک نیز ۴ طبقه تعیین شده است، افزود: تلاش کرده‌ایم با تغییر الگوی ساخت به ۴ طبقه، سطح را برای تامین زیرساخت ها اعم از فضای سبز، فضاهای فرهنگی و سایر موارد آزاد شود.

دانشجو یادآور شد: در تصویب این شهرک تاکید شده تا شبکه فاضلاب و سایر تاسیسات از جمله لوله کشی آب و برق قبل از عملیات عمرانی واحدهای مسکونی در این شهرک تامین و احداث شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: الحاق ۱۵۵ هکتار اراضی پیشنهادی به شهر نیشابور برای اجرای قانون جهش تولید و طرح نهضت ملی مسکن مورد بررسی قرار گرفته است. مقرر شد تا این طرح یکبار دیگر به کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری برگردانده شود تا مواردی که نگرانی وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو ومحیط زیست و سایر دستگاه هاست به دقت کارشناسی شود و بعد از رفع موارد ابهامی دوباره برای جلسه بعدی شورای عالی برای اخذ تصمیم نهایی ارجاع شود.

دانشجو بیان کرد: به دلیل تراکم بالای نیشابور و تقاضای بالای مسکن و عدم توازن عرضه و تقاضا قیمت مسکن و زمین در نیشابور بالا رفته است؛ بنابراین در این خصوص تلاش خواهیم کرد تا با اتخاذ تصمیم‌های کارشناسی قیمت زمین و مسکن را برای متقاضیان مسکن در نیشابور متعادل کنیم.