شهر خبر

واکنش سخنگوی دولت به اخباری درمورد فعالیت انتخاباتی در برخی وزارتخانه‌ها

سخنگوی دولت درباره این که برخی نمایندگان مجلس مدعی ورود برخی دولتمردان به انتخابات مجلس هستند و می‌گویند در برخی وزارتخانه‌ها عده‌ای بیشتر از داوطلبان عادی مساله کارهای انتخاباتی را دنبال می‌کنند و بیان می‌کنند به دنبال مجلس انقلابی‌تر هستند موضع دولت و شخص آقای رئیس‌جمهور در این خصوص چیست، گفت: دولت صرفا مجری انتخابات است، موضع شخص رئیس‌جمهور و دولت مشخص بوده است؛ حمایت از مشارکت پرشور مردم و حفظ سلامت انتخاباتی.

واکنش سخنگوی دولت به اخباری درمورد فعالیت انتخاباتی در برخی وزارتخانه‌ها
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۴ ۱۳:۳۹:۱۴
اعتمادآنلاین |

علی بهادری سخنگوی دولت درباره این که برخی نمایندگان مجلس مدعی ورود برخی دولتمردان در انتخابات مجلس هستند و می‌گویند در برخی وزارتخانه‌ها عده‌ای بیشتر از داوطلبان عادی مساله کارهای انتخاباتی را دنبال می‌کنند و بیان می‌کنند به دنبال مجلس انقلابی‌تر هستند موضع دولت و شخص آقای رئیس‌جمهور در این خصوص چیست، گفت: دولت صرفا مجری انتخابات است، موضع شخص رئیس‌جمهور و دولت مشخص بوده است؛ حمایت از مشارکت پرشور مردم و حفظ سلامت انتخاباتی.

به گزارش ایلنا، سخنگوی دولت بیان کرد: به زودی شاهد افتتاح آخرین فاز پارس جنوبی خواهیم بود که پس از حدود ۲۰ سال بلاتکلیفی با توان و فناوری مهندسان ایرانی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی درباره ضریب جینی در سال ۱۴۰۱ گفت: این شاخص در سال ۱۴۰۱ کاهش داشته و به ۰/۰۲ رسیده است. در حوزه سرمایه‌گذاری آمارهای ما منفی بوده است که ۵/۲- بوده است که در دولت سیزدهم مثبت شده است.

بهادری جهرمی بیان کرد: شاهد کاهش نرخ رشد نقدینگی از ۴۲/۸ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۲۷/۵ درصد در تیرماه ۱۴۰۲ بوده‌ایم.

وی افزود: تغییرات سرمایه‌گذاری در کشور از سال ۱۴۰۰ مثبت بوده و رشدی ۴/۱ درصدی داشته است. رشد مثبت سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۱  نیز ادامه داشته و ۲/۱ درصد بوده است. در حوزه رشد تولید نیز در تیرماه اغلب شاخص‌های بخش تولید و صنعت رشد مثبت داشته است.

سخنگوی دولت ادامه داد: در حوزه کشاورزی رشد بیش از ۱۰۰ درصدی خرید گندم از کشاورزان را داشتیم و تولید گندم داخلی از ۴/۵ به بیش از ۹/۵ میلیون تن رسیده است. در حوزه فولاد نیز با تولید ۳۰ میلیون تن فولاد خام در سال ۱۴۰۱ با رشد بیش از ۷ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ مواجه بودیم. تولید ۲۲ میلیون تن محصولات فولادی در سال ۱۴۰۱ با رشد بیش از ۱۲ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ مواجه بوده است. در بین ده کشور برتر تولیدکننده فولاد جهان قرار داریم. همچنین در حوزه سیمان هم حدود ۶۳/۲ میلیون تن سیمان در سال ۱۴۰۱ تولید شد و کشورما جزو ده کشور برتر جهان در تولید سیمان است.

وی گفت: در حوزه خودرو هم با تولید یک میلیون و ۳۴۰ هزار خودرو در سال گذشته، رشد ۳۹ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰‌ داشتیم که بیشترین رشد تولید خودرو در ۱۲ سال اخیر بوده است.

سخنگوی دولت درباره این که برخی نمایندگان مجلس مدعی ورود برخی دولتمردان در انتخابات مجلس هستند و می‌گویند در برخی وزارتخانه‌ها عده‌ای بیشتر از داوطلبان عادی مساله کارهای انتخاباتی را دنبال می‌کنند و بیان می‌کنند به دنبال مجلس انقلابی‌تر هستند موضع دولت و شخص آقای رئیس‌جمهور در این خصوص چیست، گفت: دولت صرفا مجری انتخابات است، موضع شخص رئیس‌جمهور و دولت مشخص بوده است؛ حمایت از مشارکت پرشور مردم و حفظ سلامت انتخاباتی.

وی یادآور شد: اتفاقا مشابه همین مضامین در بخش‌نامه ‌ای که معاون سیاسی وزارت کشور مطرح کردند که بعضا برخی از نمایندگان گله داشتند هم بود؛ حمایت از سلامت انتخابات و انتخابات هرچه عادلانه‌تر و پرشورتر مورد تاکید دولت هم بوده است.

بهادری جهرمی ادامه داد: به جای کلی‌گویی فرد، رسانه و شهروندان از هر تخلف در هر سطحی چه در دولت و چه خارج از دولت که در انتخابات اتفاق می‌افتد گزارش دهند آن‌هایی که به دولت مربوط است به بازرسی ویژه رئیس‌جمهور و سایر موارد را به مجری انتخابات که شورای نگهبان است گزارش دهند تا انتخاباتی پر شور برگزار کنیم.